Bezit een E39 530D touring exe uit 1999 met 327.000 op de teller. Als de auto op contact wordt gezet dan klinkt er een zoemend geluid. Het is onder de auto duidelijker hoorbaar dan vanuit het motorcompartiment. Daar hoor je meer sissen en het lijkt alsof er diesel gepompt wordt want vanuit de filter gaat de leiding nl wat bewegen. Het is na circa 1 minuut over. Als de motor loopt dan hoor je het continu.Toen ik de tank een keer bijna leeg had was het geluid verdwenen en kwam weer terug toen ik weer voltankte of andersom,ik weet het niet meer precies.
Lekstroom:
Daarnaast vertoont de auto lekstroom (0,5 amp in ruststand).Heb uit voorzorg de egel vervangen. Stond regelmatig met lege accu als ik de auto aan het inpakken was of na een erg kort ritje de auto wegzette., Kan de boel zelf niet doormeten want heb hier geen meetapparatuur voor maar het lijkt erop of ik meer stroom heb. Na korte ritjes kan ik nl weer starten. Laat binnenkort de boel weer doormeten.
restwarmte:
De “rest” schakelaar gaat niet meer aan of uit. (staat zichtbaar uit) misschien dat lampje kapot is of iets anders. De zekeringen zijn allemaal goed. Kan dus ook mogelijk de standkachel zijn die problemen veroorzaakt.
Kan e.e.a. iets met elkaar te maken hebben?
Heb me rotgezocht en hoopte dat ik door de egel te vervangen het stroomverbruik en het gezoem oploste. Helaas.
Is het toch de brandstofpomp en waar zit die of is het een verstopte filter of is het de restwarmtepomp?
Kortom ik weet het niet en de garage doet ook niet al te veel pogingen want hij doet het nog. Zeker de bmw dealer niet. Die wil maar al te graag alles vervangen. Kassa. Rij niet voor niets een auto uit 1999.
Graag jullie mening of oplossing
alvast bedankt.
gr Roel