automaatbak

• 530d

Hallo iedereen

Ik rijd nu een tijdje een 530d uit 2002 nu heb ik afgelopen week iets heel eigenaardigs meegemaakt.Stond een tijdje stil voor een brug in stand d met mijn rem ingetrapt nu ik wil optreken maar kom niet vooruit zet mijn motor stil starten en hij rijdt. Weer zelfde overkwam mij paar dagen later bij hard afremen tot stilstand wil weer wegrijden en gebeurt niets uitzetten starten en wegrijden zonder problemen.Automaat geeft geen schoken bij overschakelen of dergelijke.Schakelt gewoon heel soepel.Ik wil er wel bij vermelden dat mijn remen aan vervanging toe zijn.Zou het kunnen zijn in beide gevallen remmen gewoon aangelopen waren en bij starten gewoon weer loslaten of zou dit op een probleem met automaat zijn.

Hoop hier iets wijzer te worden voor ik naar garage ga.

• sander

ging het motor toerental wel omhoog toen je de rem losliet en gas gaf?

• 530d

ik geloof het wel maar het kan ook van niet weet het niet meer zeker

• 530d

wat een rare zin heb ik hierboven toch opgeschreven kortom ik weet het niet meer

• sander

dat je remmen blijven hangen geloof ik niet zo in,

even laten uitlezen eerst maar

• 530d

dat zal ik doen deze week het is alleen dat ik het zo vreemd vond omdat bak gewoon heel sopel schakelt geen vreemde schoken of dergelijke

• sander

pcies

• vissertje piet

Ik heb zoiets sortgelijks gehad met mijn 525 tds dat waren ienderdaad heel erg versleten remblokken monteur zei tegen mij omdat ze te ver naar buiten gedrukt werden dat zij als het ware aan schijven vastplakten toen die vervangen waren heb ik er geen last meer van gehad ik heb mijn auto toen laten uitlezen maar gaf geen enkele foutmelding van de bak dus ook ff laten uitlezen en remblokken vervangen dan zal het wel over zijn hoop ik voor jou anders wordt het een duur grapje

• fsmit79

Staat van je remblokken kan je toch gewoon even bekijken op straat? Als ze dan helemaal op zijn weet je in ieder geval wat meer. Even met een zaklamp op de klauw schijnen en je weet het.

• 530d

Hallo

Gisteren bij Verkerk in Rotterdam laten uitlezen.Er was geen fout melding voor automaatbak.Volgens monteur die heeft er ook nog 10min mee gereden zou enige verklaring kunnen zijn verstopte filter.Hij zegt ook dat bak gewoon heel soepel schakelt je voelt wel lichte schok bij laagere toerental bij overschakele maar dat is normaal volgens hem met 300k op teller.35 euro voor uitlezen.Niets om je zorgen over te maken.Advies was bakolie wisselen en filter vervangen.Geraamde kosten 225 euro.Is dit een correcte prijs?Ik ga er vanuit van wel maar toch nog ff vraagen.Goede uitleg en service.Aanrader