gezoem in airco unit

• E391999

laatste paar dagen zit er een zoemend geluis in airco unit ook als ik sleutel ui stopkontakt haal airco werekt voor de rest perfect iemand dit al tegengekomen

• fsmit79

Dat is het egeltje, zoek maar eens op het forum hier, er is al een hoop over geschreven.

• E391999

leuk heb ik nu een egel in mn auto zitten

• Rob530DH2002

Ja, bekend fenomeen, maar wees blij. Het zou ook een rund kunnen zijn.

• E391999

en is er ook een egel bestrijdmiddel of gewoon laten zitten en kijken waneer die weer terug naar huis gaat

• fsmit79

als je je vingers er niet insteekt, is er niets aan de hand.

• E391999

aanvullende vraag gaat mijn accu hierdoor niet naar knoppen omdat stroom toch ergens vandaan moet komen of stopt het toch na een tijdje

• fsmit79

Nee inderdaad, de accu houdt er toch een keer mee op. De meeste klachten komen ook niet van het gezoem, maar van een dode accu. Na lang zoeken komt dan de egel naar boven.

Toevallig zelf ook nu een lage accuspanning. Vooralsnog eerst de accu en dynamo controleren, maar als beiden goed zijn ga ik direct de egel vervangen omdat bij mij een kleine minuut gezoem te horen is na het uitzetten.

Devies is, even naar de dealer en de egel ophalen. Geloof dat het 60euro kost en je kunt genoeg linkjes vinden hier over hoe je m moet vervangen. Anders even via google op hedgehog zoeken.

Succes!

• E391999

Bedankt

• Roel

Als je de egel gaat vervangen is dit een goede beschrijving hoe je het moet doen. Geldt ook voor een 530d

15 minuten werk. Onlangs ook gedaan. Egel kost rond de 80 eurie. Dealers hebben het vaak wel op voorraad. (zegt genoeg)

succes

http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html