niveauregeling e39 touring staat schuin

• robbiepetje

Hallo,

Enige tijd geleden viel mij op dat de auto rechts achter en ook voor, wat schuin staat. Er wordt geen storing aangegeven en ik hoor ook niet de niveauregeling pompen. Dus ik verwacht niet dat de balg lek is. Ik hoorde van iemand dat men met de bmw uitleesmodule de hoogte kan aanpassen. Is dit zo en wat kan het eventueel anders zijn? Hoogte sensor? Is dit uit te lezen? Tevens kraakt de achterbrug als ik over een vluchtheuvel rij. Zijn dit brugrubbers of is het misschien de vering. Als ik uit de auto stap hoor je dit kraken ook een beetje als de auto dus wat lichter wordt. Met nat weer is het weg. Graag jullie reactie.

Groet, Rob

• Bouke

Hallo Rob

Je kan idd de hoogte regeling uitlezen bij de dealer

Het kan zijn dat de nivosensor niet meer correct werkt en de auto schuin zakt

Je kan even de hoogte opmeten met een rolmaat door in het hart van de velg ( de kruising van het bmw logo) totaan de onderzijde achterscherm rand op te meten Dit moet voor een serie (normale geen M Pakket) ong 360mm zijn

Links en rechts mag enkele mm verschillen

Het gekraak wat je hoort met in en uitstappen en inveren van de auto zal waarschijnlijk een achterste draagarm bus wezen

(dit komt regelmatig voor ook bij de E38 , E39 , E60 ,E61)

Ik hoop dat je er wat aan hebt Ik kan hem ook repareren als je wil ik werk namelijk bij de BMW Dealer

Mvgrt Bouke

• Vakman Ruud

Er zitten twee hoogte sensoren op de achteras.

Door roest (moeten bij iedere beurt ingespoten worden) kunnen de asjes vast gaan zitten.

Let op na reparatie moet de hoogte via de DIS software opnieuw ingeregeld worden.

Ik heb ook een keer gehad dat de kabel die naar de sensoren gaat in het gat van de carrosserie sluiting maakte omdat de isolatie los gegaan was.

Laat dit ook controleren.

Succes.

Ruud

• michel

hoi bauke,

waar woon jij. ik heb nl ook last v/d niveauregeling en zou deze willen laten repareren..

• oo7

hallo ik heb een vraag.bij mijn auto nivo is goed;maar ik weet dat je kunt hem electriese laaten omhoog gaan of omlaag

weet iemande hoe je dat moet doen

aub stuur me mail

dank u

• Vakman Ruud

Heb ik het goed begrepen dat je de tools wilt verkopen?

Ruud