Zakken van raam bij openen deur e36 coupe defect

• pieter

Hallo,

Heb een probleem bij mijn 320i coupe van 94.Voorheen zakte het raam een stukje voor ik de deur open deed. Nu sinds kort doe hij het niet meer en is dit nog wel is vervelend. Wat is de oorzaak van dit?

Alvast dank Forum mensen!

• theone

Hallo,

de oorzaak hiervan is wss de micro-overschakelaar die defect is.

Om hier bij te komen moet het hele deurslot eruit.

Dit kan door de binnenbekleding er af te halen en dan het slot los te maken.

Tis echt een vervelend klusje.

• BMW L.A. CarParts

Hallo Pieter..

Zou eerst voordat je het hele systeem uit je deur gaat halen eerst eens kijken hoever de deurvanger schakelaar is ingesleten en of deze nog wel klikt..Want 8 van de 10 gevallen ligt het daaraan…

M.v.groet Andre

L.A. BMW CarParts

Voor diverse BMW 3 serie E36 en 5 serie E34 Onderdelen

Tel.06-41810878

• theone

Hallo,

de deurvangschakelaar zit in het slot, dus zal het geheel toch gedemonteerd moeten worden.

• BMW L.A. CarParts

Tja daar kun je 2 kanten mee op maar de Deurvanger die ik bedoel zit niet in het slot maar aan de carroserie zelf..

In dit zwarte deel zit namelijk een schakelaar die steeds bij het dichtdoen van de deur slijt..

Zit al een tijdje in bmw en dit is 8 op de 10 x het geval dan deze tever heen gesleten is of de schakelaar niet goed meer werkt..

Dus voordat de hele deur uit elkaar gehaald word wat nogal wat tijd in beslag neemt zou ik toch eerst dit even testen..

deur open met raam omhoog en dan met je pink even ertussen drukken en je hebt de oorzaak al gevonden..

M.v.groet Andre

L.A. BMW CarParts

Voor diverse BMW E36 onderdelen

Tel.06-41810878