draagarmen e46 verschil met M onderstel

• bmweetje3

wie kan mij helpen met mijn vraag over de draagarmen van een e46 330 bj 2002 en pc 40920. km stand 90000

Ik heb een M onderstel en ben eigenlijk op zoek naar de verschillen in de draagarmen van een gewoon onderstel en dat van een M onderstel. Ik heb al op andere forums gelezen dat mensen de HD draagarmen van meyle plaatsen bij een M onderstel en dat dit gewoon past en helemaal geen verschil hierin is. Verder opperde iemand dat de rubbers in de hydro lagers het enige verschil zijn maar dat dit dus weer niks uitmaakt als je de versterkte uitvoering van meyle pakt. Ik heb nog een set originele hydrolagers liggen voor een M onderstel, deze zou ik dus op de HD meyle draagarmen kunnen monteren als ik mijn draagarmen vervang. als ik dan toch bezig ben moet ik dan nog meer vervangen, bijvoorbeeld spoorstangen of stabilisatorstangen?

Met vriendelijke groet,

Jack

• Vakman Ruud

Indien de auto van optie S338A ( M onderstel) is zijn de draagarmen via Meyle niet leverbaar.

De silentblocks zijn wel eender.

Het juiste BMW nummer voor S338A optie is van de draagarmen is:

31.12.6.777.852 en 777.851

Silentblocks 31.12.6.783.376

Deze onderdelen zijn van toepassing op de E46, E85 en E86, maar niet voor de M uitvoeringen.

Groeten.

Ruud

• bmweetje3

Hallo Ruud,

Alvast bedankt voor de info (alweer(tu)), maar is er dan echt een wezenlijk verschil in de draagarmen. Zit er dan een verschil in de afmetingen of de positie van de fusee kogels? Ik stel deze vraag omdat ik gelezen en gehoord heb dat er mensen de HD MEYLE draagarmen geplaatst hebben bij een M onderstel en hiermee geen verschil hebben gemerkt. Alvast bedankt voor je reactie of misschien dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Gr Jack

• bmweetje3

Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen, ik heb gekozen voor febi-bilstein voor mtech 2 onderstellen.

zie de link, http://cgi.ebay.nl/FEBI-BILSTEIN-QUERLENKER-SATZ-BMW-E46-MII-Sportpaket-M2-/400127772979?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5d29794933

Ik heb gelezen dat de hydro lagers van meyle niet zo heel erg goed zijn maar trillingen in het stuur veroorzaken, zie link,

http://www.e46fanatics.de/technische-probleme/10965-der-querlenker-thread.html

kort samengevat voor wie het duits niet zo goed is;

De hydro lagers van meyle zijn niet olie gevuld zoals de originele van bmw dat wel hebben om de trillingen op te vangen.

De febi hydrolagers hebben dit wel en zouden dus beter moeten zijn.

Gr Jack

• bmweetje3

Update,

Gisteren mijn draagarmen vervangen door de febi-bilstein armen die geschikt zijn voor het M tech2 onderstel, alle trillingen zijn weg en het zoekerig weg gedrag is ook weg.

Ik heb ook maar de stabilisator stangen en stuurstangen vervangen, kleine moeite om dit meteen te doen als je bezig bent.

Gr Jack