slecht starten bmw 318 e46 uit 2002

• ronniebmw

Ik heb al enkele maanden startproblemen met mijn bmw 318automaat en heel af en toe loopt

de auto stationair ook niet helemaal mooi rond.

Het duurt langer voordat de motor aanslaat en loopt dan enkele secondes heel onregelmatig en ongeveer 500 toeren

Er zijn al vele onderdelen vervangen maar tot nu toe niets opgeleverd.

Ook BMW heeft de auto uitgelezen en kwam op niets uit.

Ik heb deze vraag al eerder gesteld en kreeg enkele tips, maar heeft helaas nog niets opgeleverd.

Het rare van het hele verhaal is dat ik met de auto met caravan erachter op vakantie ben geweest en

sinds mijn tweede dag van de vakantie geen problemen meer heb gehad.

Het lijkt dus wel of er ergens vervuiling of verstopping heeft gezeten en door het harde werken van de motor

het weer even goed heeft gedaan.

Nu heb ik helaas het zelfde probleem.

Weet iemand wat???

Ik rijd alleen maar lange afstanden met mijn auto.

• ge39rard

hallo

ik heb toevallig dezelfde startproblemen. ik heb een 318ci e46 bj 2002 met LPi. ik laat donderdag de benzineinjectoren nakijken, hopelijk komt daar wat uit. misschien dat die nalekken of niet goed meer werken. ik rij ook alleen maar lange afstanden. Bij mij is bij het uitlezen iets met het mengsel uitgekomen nadat na maanden met problemen het lampje van het motormanagement ging branden, nu weer niet. Ik heb verder nog niet veel laten vervangen, alleen een nokkenassensor (uitlaatzijde) . deze was wel kapot en er zit er ook nog één op de uitlaatzijde. ik heb ook 2 flesjes Forte Gasthreatment in de benzine gegooid maar zonder resultaat. Ik heb veel gegoogled over deze startproblemen en jammergenoeg zijn er veel mogelijkheden die de startproblemen kunnen veroorzaken. de krukas/ nokkenassensor kunnen deze kunnen problemen geven terwijl men bij het uitlezen deze storing niet naar boven komt. ook de temperatuursensor van het koelwater en die in de cilinderkop zit kunnen niet goed werken. relais van de brandstofpomp, die sluiting kan maken of de terugslagklep van deze pomp waardoor de benzine terugloopt en er dampbellen gevormd worden waardoor de auto ook slecht gaat starten. de start/stappenmotor, luchtmassameter, lamdasonde. ik wordt er nu ook inmiddels gek van. wat heb jij inmiddels laten vervangen??

Gr Gerard

• ge39rard

Verder kan het vervangen van de hydraulische klepstoters ook de oplossing zijn.

gr Gerard

• Vakman Ruud

Laat de dealer een opvoerdruk test uitvoeren zoals voor deze motoren in TIS beschreven staat.

Via de DIS tester moet er dan uitkomen waar het probleem zit afhankelijk van de gemeten druk.

Succes.

Ruud

• ge39rard

oke Ruud .bedankt voor de tip.

gr Gerard

• ge39rard

Gisteren is gebleken dat wat Ruud al zei, de opvoerdruk te laag was. De oorzaak was een kapotte brandstoffilter die ook een drukregelaar heeft. Bij het starten was de opvoerdruk veel te laag waardoor de auto dus slecht ging starten. Het rare is alleen, dat het filter tijdens de grote beurt in maart was vervangen en de startproblemen gelijk begonnen na de beurt. De filter was dus waarschijnlijk niet goed ondanks dat het een Bosch filter was. Nu start de auto gelukkig weer perfekt

gr Gerard

• ronniebmw

Hallo Gerard,

Ik heb ook mijn brandstof filter laten vernieuwen en ben nu ook eindelijk van het startprobleem af.

Bij mij was het eigenlijk hetzelfde: Onderhoudsbeurt laten uitvoeren inclusief brandstoffilter en 2 maanden later

is het probleem begonnen.

In ieder geval nog bedankt voor deze tip ( en dit geld dus ook voor Ruud ) en ik ben nu weer een blijde BMW rijder

groeten Ronnie

• ge39rard

Fijn voor je dat ook jou startproblemen zijn verholpen. Het is wel toevallig dat jij precies hetzelfde hebt meegemaakt als ik. Nu hopen dat de filter langer meegaat want zo goedkoop is hij ook niet. Ik rij tegenwoordig ook wat vaker op benzine ivm de benzine injectoren zodat deze niet dicht gaan zitten of gaan lekken en de motor vindt het ook wel lekker

Gr Gerard