Lekkage Koelvloeistof BMW 318i Touring 2002

• Moksi

Wij hebben sinds een maand een BMW Touring 318i uit 2002.

Bij de aankoopskeuring waren wat kleine dingen maar die zijn door mijn eigen garage (waar ik al jaren kom met onze oude auto) 3wkn geleden gerepareerd en zij zeiden ook dat het een top wagentje is echter…

Vandaag begon het lampje van de koelvloeistof te branden.

Koelvloeistof bijgevuld maar binnen no time ging deze weer branden.

Op naar de Benzinepomp om nwe fles koelvloeistof halen, 1 fles erin en hups hij brandde weer?!

Toen nog een 2e fles erbij en naar huis gereden.

Gezien ik niet in 1x goed kon inparkeren moest ik een paar keer insteken. Ik stap uit en zie een spoor van vloeistof!

Nou ja duidelijk lekkage?!

Mja mijn garage zit aan de andere kant van de stad hoe ga ik in godsnaam morgen mijn auto daar krijgen.

Is het raar als ik daarvoor de ANWB bel?

• Rob530DH2002

Als je geen zin hebt om af te slepen naar de garage kan je een jerrycan water meenemen en de auto aan de kant zetten en bijvullen zodra je ziet dat de temperatuurmeter vanuit zijn normale positie naar rood begint te verschuiven. Motor uitzetten ruim vóórdat ie in het rood komt, dan zit je altijd safe. En wanneer je een beetje technisch bent kan je ook eens kijken waar de lekkage zit, stel het is een los geschoten slang of gesprongen slangklem, dan is het snel (al dan niet provisorisch) op te lossen.

• Moksi

Beste Rob,

Bedankt voor je reactie…

Nou geen zin om af te laten slepen dat is niet zozeer de vraag… (het liefst wel natuurlijk hihi)

Ik ben ANWB lid dus vandaar dat ik me afvroeg of ik ze hiervoor kon bellen.

Technisch ben ik zeker niet en mijn man ook niet (helaas ;) ).

Zelf ben ik hoog zwanger dus om telkens onderweg te stoppen/uitstappen/bijvullen is even geen optie hihihi.

Maar goed ik denk dat ik toch maar de ANWB morgenochtend bel (nou ja eerst de garage om te kijken of ze wel tijd hebben)…

• Moksi

Aha…

Garage heeft tijd vanmiddag en vriend met zijn collega slepen de auto die kant op!

Nu maar hopen dat het een “simpele” niet -al- te - dure- reparatie is….(:D

• Moksi

Auto is gemaakt!

Het expansivast was lek…

Hij staat nu weer fijn voor de deur….