e39 528i optrekken traag

• garick

hallo ik heb een bmw 528 touring uit 97 . Nu is mijn vraag hij rijdt prima maar vanuit stilstaand direct optrekken gaat moeizaam tot ongeveer 2000 toeren, als hij eenmaal rolt is er niks aan de hand dan reageert hij direct op het gas . ps het is een automaat

mvg.

• garick

wat ik vergeten ben erbij te vertellen is dat hij aldik 2ton gelopen heeft en dat hij dit alleen doet met direct vol gas vanuit stilstand, bij rustig opbouwend gas geven is er niks aan de hand

• Sven

Moeizamen dan voorheen? Dit maak ik niet helemaal op uit je verhaal.

• garick

ja dat klopt moeizamer als voorheen , het is net als of hij stikt in zijn lucht maar dit doet hij alleen als ik volgas optrek vanuit stilstaand . Met rustig opbouwend gas geven gaat hij als een raket. DE kickdown werkt ook gewoon goed,

alle reacties zijn welkom!!!!!!!

• BMWMaX

Kijk je luchtaanzuigbuis even na en controleer op scheuren. Ik had dit ook bij mijn 520i automaat. Nieuwe aanzuihbuis erop en alles was weer in orde.

• garick

BMWMaX Schreef:

——————————————————-

> Kijk je luchtaanzuigbuis even na en controleer op

> scheuren. Ik had dit ook bij mijn 520i automaat.

> Nieuwe aanzuihbuis erop en alles was weer in orde.

heb ik gedaan maar is niet gescheurd alleen uitgedroogd , lmm ook lostgekopelt maar geen verandering.

mvg

• AndréBMWE39

Hallo. ik heb zelf ook een E39 528 met hetzelfde probleem (gehad). Ik heb het benzinefilter vervangen ( was zeer vuil ! ) en daarna een flesje FORTE in de benzine gegooid. Hij trok daarna weer snel op. Misschien heb je hier wat aan.

Mvg André

• garick

vandaag een nieuwe benzine filter geplaats maar geen verandering, Zou het kunnen dat ik een motor revisie moet laten doen. Weet iemand de kosten hiervan of een goed adres in zuid holland.

mvg

• sander

een motor revisie jaa (omdat ie een beetje inhoud ) zou ik doen

laat er eerst maar eens een monteur op los met een laptop en verstand van zaken

• Rob530DH2002

Laat de auto eens uitlezen, het feit dat ie alleen slecht reageert bij volgas maar toch goed optrekt als je het gas niet volledig intrapt lijkt op een probleem van de brandstofinjectie. Ik moest in eerste instantie denken aan de sensor die de volgasstand detecteert. Motorrevisie is niet aan de orde zolang je niet meer weet, laat ons eens weten zodra de oorzaak bekend is?