Gasprobleem E46 323 Cabrio

• Sander

Beste lezers,

Ik ben enkele jaren uit beeld geweest omdat ik mijn 530d had ingeruild voor een ….. MINI :-)

Maar inmiddels weer voorzien van een 330d Touring voor het gezinnetje en een 323 Cabrio voor als het zonnetje schijnt.

Echter heb ik een vreemd iets bij de cabrio. De motor draait als een zonnetje maar als ik optrek en ik wil schakelen, dan trap ik de koppeling in en laat ik mijn gaspedaal los. Ondanks dat blijft de motor dan even toeren maken en zakt vrij langzaam terug. (waardoor het net is alsof ik de koppeling intrap en mijn gaspedaal ook nog even intrap.) Het gekke is dat de auto dit niet altijd doet en ook bij verschillende versnellingen. Bij de dealer hoorde ze wel dat er iets niet goed zat maar ze kunnen het niet vinden. Ze dachten dat er misschien ergens valse lucht getrokken werd omdat als de oliepeilstok of de dop van het olie bijvullen opengezet werd niets met het toerental gebeurde. (en dit zou volgens hun wel moeten). Ik heb het idee dat het iets met het gaspedaal / kabel (weet niet eens of deze er in zit :-)) te maken heeft… maar ik heb er dan ook geen verstand van :-)

Ik hoop dat jullie me weer als vanouds kunnen helpen.

Gr. Sander

• Rob530DH2002

Zou mogelijk de stationaire luchtregeling kunnen zijn? Ik weet niet of deze bij deel- en volgas ook maximaal open gaat staan, als dat zo is en er is een probleem (bv. vervuiling) dan kan ik me zo voorstellen dat dit een van de symptomen zou kunnen zijn. Ik heb dit in het verleden ook eens gehad, trek de stekker van de stationaire luchtregeling (stappenmotor) eens los en kijk of het verschijnsel daarna weg is.

• Sander

Ik zou nier weten waar ik deze stekker moet vinden… :-)

Ik kan je wel vertellen dat de auto stationair heel netjes draait. Ik weet natuurlijk niet of dit er iets mee te maken heeft.

Kun je me vertellen waar ik deze stekker kan vinden?

Bvd.

• Sander

Ik heb ook het idee dat de auto, als ik weg wil rijden vrij snel afslaat bij het aangrijpen van de koppeling. Ik moet dus best wat gas geven. Stationair loopt ie als een zonnetje…

Ik hoop dat jullie weten waar dit in zit.

• Rob530DH2002

Op deze site de laatste 7 tekens van het chasisnummer invullen en je kan op zoek, snap je er niks van post hier dan de laatste 7 tekens. Valse luchtlekkages kan je opsporen zoals Ruud hier al eerder heeft aangegeven, remmenreiniger spuiten op alle delen van het inlaatsysteem, gaat de motor hoger draaien heb je het lek gevonden. Mocht je zeer a-technisch zijn, deze test geldt niet als je de remmenreiniger in de luchtinlaat spuit…

B)-

• len ruygrok

Ik heb hetzelfde probleem !! iemand een oplossing gevonden ?>??

bedankt, Len

• Sander

Eindelijk nog iemand…

Intussen nog steeds geen oplossing… :-(

• len@lenruygrok.nl

heb jij dat nog geprobeerd met de icv loskoppelen ???

Ik heb inmiddels vervangen :

thermostaat

icv (stappenmotor voor stationair)

carter ventilatie

mocht allemaal niet baten ….