natte kofferbak

• Z3

Hallo,

Ik heb een vraag aan Z3 bezitters. Ik heb na 2 jaar geen problemen opeens bij hevige regenval een vochtige kofferbak. Het dak is niet lek en de rubbers rondom de softtop zien er goed uit.

De kofferbak is ook niet helemaal nat maar voornamelijk links onderin.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt en wat kan ik er aan doen?

• fsmit79

De afdekrubbers van de kofferbak zelf, zijn die nog wel goed? Anders zou je de bodem moeten inspecteren, misschien zitten er roestplekjes?

• Vakman Ruud

Dat is een bekend probleem bij de Z3.

Vervang het rubber en stel het slot af.

Meestal wordt het slot bij die klacht te strak afgesteld en dat maakt het probleem alleen maar erger.

Tevens bestaat dan de kans dat dan de verlichting in de bak blijft branden, gevolg lege accu.

Succes.

Ruud

• fsmit79

Inmiddels heb ik zelf ook een natte kofferbak, die aantoonbaar veroorzaakt wordt door lekkage bij het achterraam. En niet zo'n klein beetje ook. Op de onderste hoek van het achterraampje loopt het door de rits heen.

Wat is nu een goeie oplossing? Met zwarte kit bij de rits de boel dichtmaken? Of juist van binnenuit? Maar dan heb je kans dat het raampje niet meer vervangen kan worden omdat de rits kapot gaat van de kit.

Iemand een goeie semi permanente oplossing?

• fsmit79

Goed, gisteren tussen twee hoosbuien toch maar de zwarte kit gepakt. Die had ik nog over van het dichten van de het rubber bovenop de A stijlen, die ook voor lekkage zorgden.

De stoffen rand rondom het raampje hoort netjes onder het raampje te steken, maar bij mij was het los gekomen. De rubber rand rondom het raampje stond dus open, zodat water direct naar de rits kon komen en zo dus naar binnen.

Ik heb in de hoeken kit gespoten tussen de rubber rand van het raam, en de kap. Vervolgens heb ik de kap aangedrukt zoals het normaal gesproken hoort te zitten. Gelukkig had ik kit die ook op natte ondergronden hecht, zodat het direct dicht zat. Het is nog niet 100% waterdicht, maar een klein drupppeltje in een keiharde regenbui is acceptabel.