tjirpend geluid 330d e46 uit 2003

• ilbass@zonnet.nl

Hallo

Sinds een tijdje heb ik met starten van de motor maar vooral erger bij het uitzetten van de motor een tjirpend geluid. Net alsof de snaar slipt. Na het vervangen van de snaar nog staades het zelfde probleem. Ik heb van iemand gehoord dat het de silentblocks kunnen zijn ( motorsteunen ).onderdeel nummer 22116773903. Wie heeft hier ervaring mee.

• sander

tja of (kon je verwachten)er zit een vogeltje klem(:D

als het alleen hoorbaar is tijdens starten en stoppen zou je idd eerder aan motorsteun rubbers denken oid

• ilbass@zonnet.nl

heeft niemand anders dit fenomeen ook gehad dan ? Ruud jij ook niet ?

• ilbass@zonnet.nl

Motorsteunen vervangen helaas geen resultaat. Iemand nog een idee?

• ilbass@zonnet.nl

Nogg steeds geen oplossing gevonden ??

• Peter

Heb je de spanrollen mee vervangen? Het zijn nl. eerder de rollen die tjirpen dan de riem zelf (die piept meer continue).

• ilbass@zonnet.nl

Peter bedankt voor je reactie maar ik denk niet aan de spanrollen omdat het geluid alleen met starten en uitzetten van de motor te horen is.

• Marnix

Nou, nu ik je post lees….

Ik had bij het uitzetten meestal genoemde geluid en een half jaar geleden de motorsteunen vervangen, het geluid is inderdaad weg. En dat verband zou ik zelf nooit gelegd hebben.

• Marnix

ik las net verderop in dit forum dat steunen niet geholpen hebben, het geluid maakte de auto 5 jaar bij mij, hij rijdt nog steeds.