Heb een BMW Touring 316i van 1999 benzine uitvoering
Mpakket, kleur zilver, 129000 KM
Alle beurten gehad rekeningen ter inzage.
Banden en uitlaat zijn onlangs nog vernieuwd.
Verder is de prijs ook nog eens afhankelijk van hoeveel heeft ie gereden, zijn het stadsritjes geweest of snelwegkilometers, hoe vaak en hoe consequent is het onderhoud gepleegd, hoe is de uiterlijke staat (jong met veel beshadigingen of oud met een fantastisch uiterlijk, hoe zijn de banden, hoe is de staat van de automaat/bak, jong met veel km'ers of oud met weinig km'ers op de teller, hoe is het interieur, doorgezakte stoelen, leder of stof, in gerookt dan wel niet etc etc, hoe is de technische staat in het algemeen, zijn er nog komende problemen te verwachten. Genoeg zaken om rekening mee te houden. Mocht je twijfelen bij een bepaald model zou ik hem eerst laten keuren bij een ANWB station, daar kunnen ze je dan ongetwijfeld een waardeoordeel geven, het kost je wel wat maar dan heb je meer zekerheid.
nogmaals succes,
Jos
Het ligt er maar net aan wat de gek er voor geeft en hoelang je hem te koop wilt hebben staan. Km stand is belangrijk, maar belangrijker is het onderhoud. Inderdaad, wat Rob zegt, of het snelwegkm's zijn of alleen in de stad. Diesels dalen minder in waarde dan benzine uitvoeringen, en het scheelt ook nogal welke uitvoering je hebt.
Persoonlijk heb ik altijd een staatje gemaakt van alle auto's in dezelfde uitvoering, uit hetzelfde jaar en met een vergelijkbare km stand. Het gemiddelde bedrag is een mooie richtprijs, die je zelf kunt bijstellen afhankelijk van jouw uitvoering of de staat van de auto. Vergeet niet dat als je alleen prijzen gebruikt voor je vergelijking, die afkomstig zijn van dealers of handelaren, je daar als particulier onder moet zitten. Je geeft immers achterlicht garantie en hebt geen inruilmarge te compenseren.
En tot slot een hele goeie tip van een ervaren auto verkoper. Poets je auto goed, maak m schoon van binnen en zoek een mooie locatie uit om je auto helemaal tot ‘n recht te laten komen op verkoopfoto’s. En uiteindelijk moet jouw vraagprijs eentje zijn die genoeg mensen uitnodigt te komen kijken.
Een collega van mij heeft gisteren gekeken naar een 5 touring uit 98, met 3 ton op de teller, voor 8 mille! Full options en best netjes, maar gewoon minstens 3 mille teveel. Wat de gek er voor geeft. De mijne is in een veel betere staat, en die hoeft echt geen godsvermogen meer op te brengen. maar ook bij eventuele verkoop van mijn auto geldt, wat de gek er voor geeft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?