ruud!! vraagje over nt motoren e39

  • frekel

    hallo.

    ik las in een ander bericht dat je had over nt motoren dat deze 2 pompen haddden.

    1 in de tank onder de bank en 1 onder de auto ter hoogte van de stoel.

    nu heb ik een 525tds bj 99. en deze start bij koude motor redelijk goed maar zodra de auto warm is start deze bijzonder slecht,

    soms wel 10sec starten.

    nu mijn vraag is dan bij mij ook de pomp onder de stoel kapot of heb ik die niet en is de pomp in de tank kapot!.

    mvg.

    frank.

  • ge46rard coupe

    ik heb hetzelfde met mijn e46 318 ci lpg g3. bj 2002. koud starten doet ie perfekt.als je de auto uitzet en vervolgens weer start gaat het ook goed. wanneer ik een half uurtje wacht of wat langer dan moet ik gas bijgeven om hem aan de praat te krijgen. sinds kort is de vacuumpomp vervangen ivm een olielekkage en sindsdien heb ik weer startproblemen. ik had wel een startprobleem maar dit was weg toen de olie vervangen was voor een wat dikkere olie

    gr gerard

  • Vakman Ruud

    De diesel heeft een opvoerpomp in de tank, is ook geen NT motor dat zijn alleen benzine uitvoeringen.

    Bij de M51 motor is slecht warm starten vaak een minder nauwkeurig inspuitmoment (verstelling van de brandstofpomp door rek van de ketting) of vervuilde verstuivers.

    Groeten.

    Ruud

  • Vakman Ruud

    Sorry foutje mbt benzinemotoren

    De NT motoren zijn ook de DIRECT ingespoten diesels.

    De M51 is een indirect ingespoten

    Ruud

  • frekel

    en zijn deze te reinigen of nieuwe of heb je nog een andere suggestie.

    groet frank.