Hallo mensen,
In juli 2008 hebben wij een nieuwe 118 gekocht, nieuwe type met 143pk. Na 2 maanden moesten de stabilisatorrubbers al vervangen worden. Daarna weer terug omdat er een irritante piep in de remmen zat en niet veel later weer terug omdat het dashboard kraakt, maar het ergste is nog het volgende. In juli 2009 zijn wij op vakantie naar Zuid Frankrijk gegaan (zonder caravan). Al na twee dagen begon de auto te stinken en kon ik niet meer optrekken. Bleek de koppelingsplaten verbrand te zijn. Vreemd zou je zeggen na 1 jaar, maar de chef van de plaatselijke BMW dealer vertelde mij dat hij er per dag zo'n 5 binnen krijgt. De 1- en 3 serie zouden veel problemen hebben met rijden in bergen en in files. Onder garantie is er een nieuwe koppelingsplaat en vliegwiel ingezet. Wij hebben onze dealer hierover aangesproken en volgens hen zou er een gemodificeerde koppelingsplaat zijn gebruikt en kon het probleem niet meer (zo snel) voorkomen. Intussen zijn in 2009 de stabilisatorrubbers voor de 2e keer vervangen en kreeg ik van de dealer te informatie dat het probleem met piepende remmen niet opgelost kon worden. Ik moet er maar mee blijven rijden tot BMW Duitsland een oplossing gevonden heeft. Probleem met krakend dashboard wordt ook niet opgelost. Dit jaar zijn wij weer naar Zuid Frankrijk gereden en we hielden onze hart al vast. Ik merkte na de vakantie dat de koppeling weer raar deed, dan wel niet zo hevig als het jaar daarvoor, maar ben toch terug gegaan naar de dealer. Hij moest toch voor de garantiekeuring omdat die afliep. De monteur zei al gelijk dat de koppeling niet goed was, maar hij moest overleggen met Duitsland omdat het al de tweede keer was. Na aandringen kreeg ik dan de melding dat er een software upgrade gedaan moet worden in het motormanagement waarna de auto 50km duurtest moet ondergaan. Ik snap alleen niet hoe je een verbrande koppeling met een software upgrade kan oplossen. Ik rij al 32 jaar in verschillende auto's, maar zoveel ellende als met deze auto heb ik nog nooit meegemaakt. Heeft iemand soortgelijke problemen met hun 1 serie? De auto gaat a.s. maandag naar de dealer.