sleutel e46 programmeren

  • calypso

    Hoi,

    Hoe initialiseer ik de sleutel van een bmw E46 uit 1998?

    Auto wil nu alleen handmatig op slot, allarm werkt dan niet.

    Een aantal handelingen terwijl sleutel in contact zit, Ruud heeft het ooit uitgelegd hier maar kan het niet meer terugvinden

    na diverse zoekpogingen.

    Groet,

    Sjoerd

  • Rob530DH2002

    http://bmw.startpagina.nl/prikbord/search.php?356,search=initialiseren,author=,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=356,match_threads=0

  • edho

    Hiermee zou het moeten lukken……

    ga in de auto zitten, doe de deuren en ramen dicht. (niet op slot!)

    doe een van de twee sleutels in het contact en maak contact. doe dit heel even (halve seconde ofzo echt heel snel) en haal de sleutel weer uit contact.

    Hou de sleutel op schouderhoogte midden in de auto (klinkt stom maar werkte daardoor bij mij wel!, op internet gevonden deze tip)

    druk vervolgens de ‘open’ knop in en houd deze ingedrukt. druk nu vervolgens 3x op de ‘sluiten’ knop.

    laat hierna de ‘open’ knop los. als het goed is moeten alle sloten nu vergrendelen en weer ontgrendelen.

    herhaal dit met de andere sleutel, zonder dat je contact hoeft te maken.

    als je geluk hebt zijn beide sleutels nu geprogrammeerd, en hebben ze allebij nu dezelfde radiografische code.

    als een van de sleutels nu niet werkt dan is deze hoogstwaarschijnlijk stuk.

    Groet, Ed.

  • calypso

    Nadat ik een nieuwe batterij in de sleutel had gedaan, heb ik deze procedure gevolgt en het werkt nu!

    Het wil nog wel eens gebeuren dat de auto wel op slot gaat met afstandbediening maar dat het allarm niet inschakeld

    (rode lampje knippert niet onder spiegel). Een dag later werkt het weer wel. Wat dat nu kan zijn?

  • bas

    HAHAHA

    Meesterlijk! Ben erg benieuwd of het bij mijn E36 ook werkt.

    Ga het in ieder geval wel effe proberen!

    Groeten Bas

  • K Bosman

    doe de sleutel in het contactslot zet het op stand 1 waar de radio aan gaat dan druk je op de knop deur open die vast houden sleutel uit de slot hallen dan met de andere vinger 3 keer op de middenste

    knop druken dan hoor je de deur op slot gaan en weer oppen gaan dan kunje de sleutel weer gebruiken voor de centralegrendeling.

    en anders moet je kijken op youtube.com (BMW E46 sleutel test of Dashboard test ) daar zie je nog meer wat je met je dashdoard kunt doen. Veel geluk.

    M.V.G. K.Bosman

  • Vakman Ruud

    Sleutels initialiseren BMW model E39.

    * beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden

    1- Ga in de auto zitten en sluit alle deuren.

    2- Contact snel aan en uit in stand 1(radio, accessoirestand), niet langer dan 5 seconden, En haal de sleutel uit het kontaktslot.

    3- Eerste sleutel: houdt de “openen knop” ingedrukt terwijl je driemaal op

    de “lock knop” drukt. Laat daarna de openen knop los.

    4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste. Let op: dit moet binnen

    30 seconden na de eerste sleutel.

    5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de

    motor is niet nodig).

    Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten.

    Sleutels initialiseren BMW model E46.

    * beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden

    1- Ga in de auto zitten, de deuren moeten van slot af zijn.

    2- Sleutel in Kontaktstand 1 (accessoirestand) snel aan en uit, niet langer dan 5 seconden. En haal de sleutel uit het kontaktslot.

    3- Eerste sleutel: houdt de “openen knop” ingedrukt terwijl je driemaal op

    de “lock knop” drukt. Laat daarna de openen knop los.

    4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste. Let op: dit moet binnen

    30 seconden na de eerste sleutel.

    5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de

    motor is niet nodig).

    Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten.

    Succes.

    Ruud

  • Maikel

    Ik heb als probleem met mijn E46 sleutel dat ik de deuren altijd kan sluiten kofferbak kan altijd open, maar de deuren openen vaak niet, ook na opnieuw instaliseren niet. Iemand een idee?