e39 ruitenwisser interval / regensensor

• kevs328coupe

Hallo,

Ik heb sinds een maand een e39 530d touring. Ik ben er erg tevreden over enhet rijdt super. Nu merk ik alleen dat er iets mis is met de intervalstand van de ruitenwissers.

Als ik de ruitenwisser op de interval stand zet gaat die 1 keer heen en weer en dan stopt ie. Draai ik dan aan het scroll wieltje gebeurt er weer het zelfde.

Volgens mij werkt de regensensor ook niet. Tenminste als het gaat regenen en de hendel staat in de interval stand dan gebeurt er niks.

Stand 2 en 3 werken wel normaal.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen

alvast bedankt.

Groetjes kevin

• ge46rard coupe

bij een regensensor heb je volgens mij geen interval, want waarom zou je dan een interval nodig hebben. heb jij wel een regensensor?

gr gerard

• kevs328coupe

Er zit in ieder geval een uitsparing in de ruit voor een regensensor.

Maar na navraag bij anderen moet je de ruitenwissers ook handmatig op 2 standen interval kunnen zetten. Als ik het scrollwieltje hier naar toe draai dan gaat hij wederom 1 keer op en neer en dan stopt hij weer.

Ik weet het even niet meer.

Maar kan je een regensensor uit testen of laten uitlezen dmv van aan een pc te hangen.

Groetjes kevin

hopend op meer informatie

• Rob530DH2002

Kan zijn dat er een nieuwe voorruit in is gezet, dan moet de (nieuwe) regensensor ingeleerd worden bij de dealer. Ik had dezelfde verschijnselen als jij (maar 1 of 2 slagen, ook intervalfunctie), maar bij mij hadden ze de oude sensor teruggezet op de nieuwe ruit en daardoor was de dubbelzijdige tape waarmee die tegen de voorruit zit ‘bubbelig’. Ik heb daarna de sensor wederom uitgebouwd en opnieuw op de tape gezet en nu werkt het weer bijna 100%. De tape is nog steeds matkleurig omdat ie los is geweest wat er in resulteert dat ie soms net iets te lang wacht bij de volgende slag. Denk dat ik het met een flinterdun laagje siliconenkit ga proberen om het helemaal 100% te krijgen.

• Vakman Ruud

Indien de stekker van de sensor los is geweest, of bij het uitlezen met een Boschkast oid is gewist/gereset moet deze opnieuw ingelezen worden.

Dat kan ook met Carsoft gebeuren

Groeten.

Ruud

• Rob530DH2002

Bedankt, dat wist ik niet.

• Anand530d

Hai Kevin,

Ik heb dit probleem ook laatst gehad, en heb het toen per ongeluk zelf verholpen.

Ik heb het kapje bij de regensensor losgehaald, de sensensor van het raam gehaald eventjes het plekje schoongemaakt

en daarna de sensor erweer op geplakt. Okk heb ik even het stekkertje van sensor losgekoppeld en er weer in geklikt.

Hoop dat het ook jou zal doen.

Groet,

Anand

• Orientblau

Endat wieltje met standen is ervoor om de regensensor “gevoeliger”of "ongevoeliger te laten schakelen.

Soms heb je wel eens dat het een beetje spettert, en dan hebt van “ga vegen kreng”.

wieltje een klik erbij en dan doet ie dat.

Dus toch een soort interval.

Groet,

Martin.