regensensor BMW 735i

• jacques

Ik heb een nieuwe voor ruit laten plaatsen op mijn BMW 735i 2004.

Nu vertelde mijn dealer dat de software compleet opnieuw moet worden geupdated ivm de nieuwe sensoren.

Dit neemt ongeveer ander halve dag in beslag…

nu is mijn vraag of dit moet?

De regensensor werkt als een speer…alleen de lichtsensor werkt niet.

Moet ik dan compleet nieuwe software uploaden of is het inlezen van de regensensor voldoende?

Volgens een andere BMW dealer moet ik de software niet compleet laten vervangen….dit kan andere problemen met zich mee brengen, zoals het niet goed

functioneren van diversen andere elektronica.

• Rob530DH2002

Als het werkt moet je het niet repareren. En die lichtsensor, als je die nodig denkt te hebben moet je jezelf de vraag stellen of de kosten die dit met zich meebrengen in verhouding staan tot het comfort van het vanzelf aangaan van je lichten. Ik heb mijn 530D in augustus 3 jaar en heb zelfs nog nooit uitgetest of het werkt want ik bepaal zelf wel wanneer m'n lichten aan moeten en niet mijn auto als ik bv. even door een tunneltje rijdt of door een straat met dichte bomen.

• Vakman Ruud

Helaas.

De dealer heeft gelijk.

Afhankelijk van het type auto kan het zijn dat compleet nieuwe software geladen moet worden.

Dat kan een aantal uren duren.

Dus?

Groeten.

Ruud

• Rob530DH2002

Dus is de vraag welke van de 2 dealers gelijk heeft.

B)-

Overigens heb ik ook ooit eens mijn ruit laten vervangen maar de oude sensor is toen overgezet (zit vast met dubbelzijdige doorzichtige tape), inleren was daarom niet nodig.

• jacques

tja dat is moeilijk te zeggen welke dealer gelijk heeft…

ik ben wel bang dat die ene dealer gelijk heeft dat het updaten fout kan gaan en die gok waag ik niet..

dan maar het schakelaartje over halen…

Ik begon te twijfelen over die complete update nadat een andere dealer had gezegt dat je de sensor

ook kan initalizeren…

• nummer22

Samenvattend:

Als je de sensor wilt inlezen, moet dit via Progman dan mogen er geen fouten in het systeem van de auto zitten. Dus je moet eerst evt. fouten weghalen met een programma zoals DIS.

Als er dan geen fouten meer in de auto zitten kan je Progman starten en gaan programmeren.

Dit programmeren kan kort duren nl. alleen de sensor programmeren of meerdere uren duren, bij een bijna gehele update van de auto,. Als de auto uit bv 2004 is kunnen er vele zaken zijn veranderd, dit moet dan allemaal worden geupdated. Ik spreek uit ervaring,

Daarna pas de regensensor of b.v. de spraakherkenning (hier moet je ook vrijstelcodes voor hebben, via de dealer).

Normale prijs voor een algehele update is vanaf 250 euro.

Ik heb zelf een 735i uit 2004 en heb mijn voorruit wel eens laten vervangen. Autotaalglas uit Ridderkerk Zij hebben alles netjes vervangen zodat alles gelijk weer werkte. N.m.m zou de vervanger van de voorruit dit ook bij jouw gedaan moeten hebben. Het is hun fout tenslotte.

succes.

Ik heb ervaring met Progman. Zou het bij jou dus kunnen. Loopt via Wheels on Line Sliedrecht, kost 250 euro incl. een gratis vervangende auto,

overigens er is altijd een risico bij een update.