Speed pulse gezocht en interface compatible?

• EricNL

BMW 518I, Benzine, van januari 1995, E34

Voor de inbouw van Cruise control zijn we op zoek naar de pulse draad wie kan ons daarbij helpen? Zit hij op de ISO stekker van de radio of moeten we hiervoor de combiklok eruit halen en heeft iemand hier nog tips bij? We horen graag verdere tips….

Nou wilde ik graag een interface kabel kopen met 1.3.6 BMW compatible interface. In de set zit de juiste stekker om op voertuig aan te sluiten alleen staat in de beschrijving type E34 niet vermeld. Weet iemand of je daarwerkelijk met die interface in de systemen kan komen bij een E34 model? of begrijp ik onderstaande informatie verkeerd?

——————————————————————-

This Interface is compatible to all 1987 to 2004 BMWs including:

E38 - 7 series

E39 - 5 series

E46 - 3 series

E53 - X5 series

E83

——————————————————————-

• sander

mja je kunt misschien de e34 wel aansluiten maar veel uitlezen kun je niet hoor

pas bij de e39 word het interesant

• sander

ps google eens op bmw wds

• nummer22

Je moet om een 518i e34 te benaderen een kabel hebben met de “oude” obd stekker. Dat wil zeggen de ronde stekker. Niet de rechthoekige die links bij je knie zit, maar de ronde. Deze moet onder de motorkap moet worden aangesloten.

Als je een auto wilt uitlezen heb je apparatuur nodig waaronder dus die kabel. Of je jouw auto kunt uitlezen ligt aan de software. De software die ik ken, zoals DIS en Carsoft kunnen een vroege e34 uitlezen.

• sander

yep kun je idd mee uitlezen alleen is er niet zo heel veel te vinden in een e34

• Vakman Ruud

Ik heb wel het elektrische schema (ETM E34) op cd.

Zo uit mijn hoofd is het de zw/ws draad.(zwart/wit)

Groeten.

Ruud