Cabrio overspuiten, waar op letten.

• Mickey78

Hallo,

Vanwege vandalisme schade ( rondom ) wil ik mijn auto volledig overspuiten. Wanneer de deuren worden verwijderd ( demonteren ) vanwege het spuiten, krijg ik daarna dan geen problemen met de ramen? Moet ik de boel gewoon laten resetten of moet ik echt naar de dealer om dit te laten doen?

Wat zijn verder de aandachtspunten nadat de auto is gespoten?

Auto zal in het buitenland overgespoten worden, dus vandaar mijn vraag.

Het betreft hier een BMW cabrio 325i, bj 1993.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Winbonus

>

> Auto zal in het buitenland overgespoten worden,

Uit nieuwsgierigheid, scheelt dit veel geld met NL?

Ik wil namelijk een oldtimer kopen, met schade rondom en deze opknappen. Maar de prijzen in NL zijn kort gezegd belachelijk.

• Peter

Maak duidelijke afspraken met de spuiter, dat alles moet werken zoals de wagen is afgeleverd.

Als de accu eerst wordt ontkoppeld (nadat je de deuren opengezet hebt), dan zou je geen problemen moeten krijgen.

• Mickey78

Bedankt voor de tip, hier zal ik zeker op toezien.

Heb trouwens begrepen dat de voorruit niet opnieuw te gebruiken is omdat deze altijd breekt bij het verwijderen, klopt dit. Ik dacht er zelf aan om de voorraamrubbers te laten verwijderen en hierop vanuit de binnenkant de kit weg te laten snijden. Iemand anders hier nog een tip?

• Mickey78

Ik denk wel dat het scheelt.

Kosten zijn tot dus ver: € 488,- aan grondverf, metallic/parelmoer verf en blanke lak. Dit heb ik zelf gekocht.

Spuiten zal rond de € 400,- zijn // Dan zal de auto helemaal gestript worden op de voorruit na. Volledig opsgeschuurd worden en dan de rest van de stappen. Dak hoeft niet aangezien ik niet met de hardtop op vakantie ga.

• wjmaas

ik zou die voorruit mooi laten zitten, die krijg je er nooit fatsoenlijk uit als die gekit zit,

ik zou de deuren ook laten zitten die hoeven er volgens mij nergens voor uit en de accu ook mooi laten zitten zolang er aan de auto niet gelast hoeft te worden natuurlijk…

sucses!

• Rob530DH2002

Volgens mij is het zeer ongebruikelijk om een voorruit te verwijderen i.v.m. spuitwerk, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Het verhaal dat een geplakte voorruit slechts met zeer veel moeite en vooral veel mazzel ongeschonden er uit komt is wel algemeen bekend.

• tom68

Heb je ook al werk gezien van deze spuiter???

Er word natuurlijk ook veel geromeld,werk zelf in een spuiterij.

Maar dit is wel heel goedkoop.

En vooruit is wel te verwijderen,maar zou er zelf niet aan beginnen zonder juiste gereedschap kost je alleen een nieuwe lijst.

Breekkans bestaat natuurlijk altijd,bvb steenslag.

M.v.g tom

• Mickey78

Ik heb het werk van deze spuiter gezien en het ziet er erg knap uit.

Uurloon is daar nou eenmaal goedkoper en je bespreekt van te voren de prijs en wat er gedaan moet worden, zoals welke onderdelen er gedemonteerd dienen te worden.

Vervelende is dat ik er bij elke fase toch bij wil zijn, want inderdaad je weet maar nooit. Dus wanneer de BMW volledig is geschuurd en geplamuurd, wil ik eerst zien of dit wel strak oogt voordat zij verdergaan met het aanbrengen van de grondverf.

Ben alleen benieuwd hoeveel lagen er bij elke fase gespoten moet worden, bv hoeveel lagen grondverf, hoeveel lagen ( kleur ) lak en hoeveel lagen blanke lak.

Hiermee kan ik dit aangeven en even checken of de spuiter en ik wel op de zelfde lijn zitten:o

Ik heb foto's van hoe de BMW er nu uit ziet onder alle krassen en pitten, ik zal van het resultaat ook foto's maken en hier tonen.

• maurice

Hallo,

Maat van mij is ook spuiter maar heb hem nog nooit een voorraam zien uithalen als t niet nodig is.Hij plakt het gewoon af.Je laat je auto toch niet in polen spuiten,heb er laats een gezien bij hem die was dus helemaal verkloot.Deuren hingen er niet goed in,die klant wou het ook goedkoop doen.Maar uiteindelijk koste het hem meer.Maar als je werk van hem hebt gezien wat goed is zou ik me geen zorgen maken.Vraag hem anders wat het nut is om de voorruit er uit te halen.

gr,

maurice