Ik was toe aan een andere BMW, ik was op zoek gegaan naar een wat zwaarder type na 2x een BMW 520 te hebben gehad van het (tijdloze) e39 type.
Ik had de twee E39 BMW’s gekocht bij D van E occasions in Ede, ik ben in eerste instantie op zoek gegaan naar een X5.
Om de brandstofkosten binnen de perken te houden ben ik op zoek gegaan naar een X5 E53 3.0i op LPG G3.
Er stonden 2 te koop via de site gaspedaal.nl, de eerste stond in Soest bij ACS (Autocentrum Soest), hier ben ik eerst naar gaan kijken.
Daar aangekomen werd ik vriendelijk ontvangen door de eigenaar en erg gezellig te woord gestaan, de auto had gebruikssporen en de auto vertoonde tijdens het rijden mankementen met de versnellingsbak (sprong in het noodprogramma) dus dat werd hem niet, helaas dat de verkoper nog probeerde om het te verkopen als “niets aan de hand”, “ik reed er net in en ik had het niet” erg jammer… ><
Toen ben ik aan het onderhandelen geweest met de sleutelbloem in Apeldoorn, deze auto zag er goed uit en het kon hem dus worden, helaas dat de onderhandelingen met de prijs niet serieus werden gedaan, eerst wat toezeggen en later er weer op terugkomen, dus deze firma heeft het ook niet begrepen in mijn ogen.
Toen toch weer gaan kijken op het internet en daar kwam ik bij D van E occasions in Ede terecht, aangezien ik daar goede ervaringen mee had met de vorige BMW’s kijk ik geregeld op hun website.
Daar stond een 7 serie te koop, 735i V8 met relatief weinig kilometers, ik belde degene die ik ken (Dirk) op en werd enthousiast en professioneel te woord gestaan, ik belde hem om 17:15 uur en om 18:00 gaan ze dicht, maar ik wilde de auto graag zien… hij zei “stap maar in de auto, ik wacht wel” (1,5 uur rijden voor mij).
Toen de 7 serie bekeken en een open en eerlijk gesprek gehad, toen had ik besloten om de auto te kopen, deze kon ik 2 dagen later ophalen.
Bij het nalopen van de auto kwam hij een scheurtje in de automaat carterpan tegen, hier is een originele nieuwe besteld en het duurde een dag langer, maar netjes vervangen en ook de olie even ververst (van de automaat).
Nadat ik de auto ophaalde kwam ik helaas wat (kleine) punten tegen die niet goed waren, bijvoorbeeld; missfire in 1 of 2 cilinders / cd wisselaar doet het niet/ rolluik die niet sluit / onderdeel mist en wat andere dingetjes. Ik baalde hier van en belde weer naar de firma toe.. uiteraard TOP service kan er niks anders van zeggen, ik kan de auto volgende week neerzetten, krijg een leenauto mee en kan hem de volgende dag weer ophalen en alle dingen werden verholpen onder garantie, HIJ WIL EEN GOEDE AUTO AFLEVEREN en dat moest gewoon opgelost worden, aldus D van E, ik wacht af.
In ieder geval weer een UITSTEKENDE ervaring met deze firma en kan iedereen die een auto bij hun wil kopen aanraden om die daar te kopen, deze firma snapt het wel en snapt ook dat klanten altijd kunnen terugkomen (zoals ik doe) en veel geld kunnen opbrengen over de jaren.
IK KOOP HIER ZEKER WEER EEN AUTO! (tu)