Raammecanisme links achter e39 vervangen

• Ruud Geerlofs

Wie kan mij vertellen hoe ik een electrisch raammechanisme moet vervangen LA van een e39 1998

• fsmit79

Allereerst zul je de bekleding moeten verwijderen. Dat zit ongetwijfeld met twee schroeven vast, ergens achter de handgreep of bij de asbakjes. Daarna is het vaak een kwestie van met een schroevendraaier of plastic wipper de pluggen los duwen en het paneel los trekken.

Daarna zou je het mechanisme moeten zien zitten. Meestal zit het glas vast aan een frame dat over een rails loopt. Als je het glas vast taped aan de deur en vervolgens het glas losmaakt van het frame, zou je met een hoop gefrummel waarschijnlijk het frame moeten kunnen verwijderen.

Dat is de theorie van het geheel, misschien moet je gewoon beginnen..en zien waar het eindigt.

• Ruud Geerlofs

Bekleding is al los,raam is al los,onderkant van het mechanisme is los,vraag is hoe zit het aan de bovenkant vast,en hoe kom ik erbij.Volgens mij zit het raam ervoor.

• Peter

Bij de e38 zit het vast hetzelfde als bij de e39: het raam zit geklemd, als het raam helemaal dicht zit kun je via sparingen de boutjes onderaan de ruit zo losdraaien.

• Ruud Geerlofs

Bovenaan het raammechanisme zit een Torx schroef,deze zit achter het glas.Enig idee hoe ik hierbij moet komen?

• rick

met een steeksleutel 10mm volgens mij… dan kun je je hand er precies tussen krijgen…..