Geheimmenu

  • Rob530DH2002

    Vandaag heb ik de auto uitgelezen met Carsoft omdat de airco minder capaciteit heeft, ik heb geen foutmeldingen gekregen m.b.t. de airco dus de druk van het koelmiddel zou wel eens (te) laag kunnen zijn (of zou dat ook foutmeldingen moeten geven?). In mijn zoektocht naar de foutmelding die ik wel kreeg, nl. 3F Instrument cluster current to high vond ik op www.m5board.com een lijst van foutmeldingen die je via test 14 van het geheimmenu kan uitlezen. De lijst zou niet compleet zijn, maar beter iets dan niets. Overigens kan het geheimmenu maximaal 5 storingen weergeven, bij mij waren er 2 foutmeldingen, de eerste was BF Instrument Cluster Internal Error, de tweede 3F Instrument cluster current to high.

    Wie kan iets zinnigs zeggen over deze 2 meldingen.

    Hieronder de lijst:

    1 Fuel consuming signal from engine control unit faulty

    2 Fuel consuming signal (ti-II) from engine control unit faulty

    3 Road signal from ABS/ASC/DSC control unit faulty

    4 RPM (tD) from engine control unit faulty

    5 Coolant temperature sensor faulty

    6 Temperature sensor

    7 Outside temperature sensor

    8 Fuel level sensor 1 (Fuel pump side)

    9 Fuel level sensor 2 (without fuel pump)

    10 Tension to high at the power supply

    11 EGS signal disturbed

    12 Power supply Pin 15

    13 Power supply Pin R

    14 Service Interval Display (SAI) Reset

    15 Pressure Switch

    16 Gong Sound (T1)

    17 Gong Sound (T2)

    18 Gong Sound (T3)

    19 Current to high in the instrument cluster

    20 Internal error in the LCM module

    21 Internal error (IKE)

    22 Vehicle speed signal (Tacho-A)

    23 Instrument cluster -Bus (I-Bus)

    24 Body-Bus (K-Bus)

    25 Error during activation of the instrument in the instrument cluster

    26 Undefined error

    27 Internal Error

    28 I-BUS error

    29 Power Supply

    30 Power Supply

    31 Power Supply

    32 Power Supply

    33 K-BUS

    34 Oil Pressure Control Light

    35 Reverse gear recognition

    3E Error by activation display

    3F Instrument cluster current to high

    44 Oil pressure switch

    87 Body-Bus (K-Bus)

    88 (I-Bus)

    8B Gong Ton (T3)

    8C Power supply Term. R

    8D EGS Data lead disturbed

    8F Power supply

    90 Power supply Term. 15

    91 Gong Ton (T2)

    92 Gong Ton (T1)

    BC Break fluid level

    BD Electronic break power

    BE LCM internal error

    BF Instrument Cluster Internal Error

    C1 ABS/ASC/DSC Signal(Tacho)

    C3 RPM signal from DME control unit

    C6 Output PIN 6 (Code EWS)

    C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)

    CD Fuel consumption signal DME 1

    CE Outside temperature sensor

    CF Service Interval Display (SIA) Reset

    D3 Coolant temperature sensor

    D5 Oil temperature sensor

    D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)

    DA Fuel consumption signal DME 2

    F0 CAN-Bus off

    F4 CAN Identification missing

    F5 CAN Identification missing (ASC)

    F6 CAN Identification missing (DME)

    F7 CAN Identification missing (DME)

    F8 CAN Identification missing (DME)

    F9 CAN Identification missing (DME)

    FA CAN Identification missing (EML)

    FB CAN Identification missing (EGS)

    FC CAN Identification missing

    FD CAN Identification missing

  • sander

    hmm

    die 1e melding vind je in de meeste bmw,s

    en de 2e tja misschien een keer voorgekomen dat de spanning iets te hoog was door een acculader of kapotte regelaar

    maar verder niets bijzonders hoor

    voorzover ik weet