rammel linksvoor bij klinkerweg E39 523

• rick

hoi,

als ik met mijn auto over een klinkerweg rijd of over een drempel lijkt het wel of er linksvoor een blikje los ligt te rammelen… iemand een idee??

• Winbonus

stofkap remschijven?

• rick

is dit makkelijk te conroleren?

• Peter

Rammelend geluid komt meestal van de fusee- of stuurkogels (controleer ook de binnenste stuurkogels!!) of slingersteunen van de stabilisatorstang. Om die te proberen moet je beide wielen vrij hangen, als je maar 1 kant opkrikt staat de boel onder spanning en voel je de speling niet.

• Jos

Ik had het ook laatst. Het bleek dat er 2 stabilisatorstangetjes van aan de voorkant speling hadden. Kosten, 122 euro inclusief montagekosten. Duur is het gelukkig niet. Als je ze zelf kunt monteren is het 80 euro.

Rammels nu compleet weg en hij blijkt ineens weer een stukje strakker op de weg te liggen.

• fsmit79

Goeie tips, maar probeer eerst nog even het hitteschild achterop de remklauw. Die wil nog wel eens van zn boutjes breken en gaan rammelen. Dat klinkt inderdaad als een blikje dat los hangt. Ik heb het uiteindelijk vastgezet door nieuwe gaatjes te boren en met ijzerdraad alles weer te monteren.

Een versleten stabilisatorstang is het vrijwel zeker niet, dat gaat wel vaak kapot maar veroorzaakt een heel ander geluid, namelijk een knokknok geluid. Rammelen is echt iets anders, ik heb het beiden gehad.

• ilbass@zonnet.nl

Rick,

Voor 99% dat er een kiezelsteentje tussen je (metalen) stoffenkap (hitteschild) zit.

Heb ik echt heel vaal gehad. Ik had namelijk aparte velgen van 19" die grote gaten had en je de remklauw zo kon zien zitten.

Heel makkelijk, Haal je wiel eraf en tik met een stukje hout/plastic op de hitteschild. Je zal dan het geluid wat je hoort weer opwekken. Met een beetje mazzel valt het voorwerp ( meestal een steentje ) ertussen uit. Anders zul je de hitteschild moeten demonteren.

Succes, Laat even weten of het gelukt is.

• rick

dankjewel voor de tips!!

ik ga het eens uitzoeken!! ik hou jullie op de hoogte!!

gr,

Rick

• maurice

Moet peter gelijk geven heb dit ook zo vaak met mijn bmw's gehad.Is je fuseekogel komt nogal veel voor bij de bmw.En vooral bij die van mij hahahaha

Succes en laat je nog weten hoe het is afgelopen.

• rick

Nou,

vandaag wiel eraf gehaald .. alles gecontroleerd maar alles zit vast en nergens zitter er steentjes tussen.. heb ook de bodemkappen erafgehaald en toen weer proef gereden maar de rammel blijft… het word steeds erger ook…niet harder maar de rammel komt sneller opzetten het is nu bijna op ieder wegdek, je hoort me al van ver aankomen rammelen… het is echt alleen de linkerkant.

iemand nog een idee??