Antiroest en of bodem behandeling

  • Robman

    Heeft er iemand ervaring met antiroest en of bodem behandeling?

    Ik heb wisselde verhalen gezien,over Dinitrol en ook over Mike Sanders en de laatste schijnt de beste te zijn?

    Sommige zeggen niet te veel doen,wat is wijs?

    Ik heb een E36 van 1995 en een E46 van 2001,de E36 begint wat slechter te worden.

    Ik ben bang voor roest van binnenuit.

    Wie heeft er ervaring mee???

  • sander

    als er al roest aanwezig is dan word het zeuren

    bedenk! roest is feitelijk het verbranden van staal ,als het eenmaal brand (chemisch)dan is het moeilijk dat te blussen.

    soms kun je met owatrol nog wel wat remmen maar t blijft een probleem

  • Rob530DH2002

    Er zijn goede huis- tuin- en keukenmiddeltjes die roest duurzaam omzetten in een beschermende laag. Ik heb altijd Noverox gebruikt maar er zullen vast vergelijkbare middeltjes zijn. Op de juiste manier aangebracht blijft de roest (uit ervaring) jaren weg. Het probleem met roest echter is dat wanneer je deze ziet dit betekent dat er op heel veel andere plaatsen aan de auto waar je oog niet komt ook al roest gevormd zal zijn. Het is dus een kwestie van elk jaar de ‘roestronde doen’ en zichtbare roest aanpakken. Mijn mening is dat je daar niet te veel tijd in moet steken, roest is het begin van het einde van een auto. Dat geldt natuurlijk niet als je kiest voor een restauratie, maar bij een gewone ‘consumentenauto’ is restauratie normaliter economisch niet interessant.

  • Robman

    Ik begrijp ook wel dat roest het begin is van het einde ,maar mijn 330i van 2001 begint ook bij de instap dorpels en op een paar kleine puntjes.

    Maar ik vind dat voorkomen beter is dan genezen,en de 316i van 95 van mijn vriendin baart iets meer zorgen.

    Alleen hoop ik met mijn 330i nog zeker net zo lang te doen!

    Ik vind dat bmw nog wat kan leren van audi,wat betreft lakwerk.

    Alleen nog de vraag wat om de boel af te remmen??

  • Rob530DH2002

    Tot mijn spijt kwam ik er onlangs ook achter dat mijn 2002 bimmer roest had aan de felsrand van de bestuurdersdeur (zijde waar slotmechanisme zit). Onze auto's stammen uit een tijd waar de lakken watergedragen zijn geworden (nee, geen waterverf) en kwalitatief minder zijn dan de oude generatie oplosmiddel-lakken die niet meer zijn toegestaan. Ik zie ook regelmatig Mercedessen uit de jaren rondom 2000 met nu al flinke roest, ongelooflijk eigenlijk. Mijn vorige auto, een Mercedes van '85 begon pas te roesten toen ie ca. 20 jaar oud was.

    Uitstellen van roest is een kwestie van zo schoon en droog mogelijk houden, bv. de auto bij voorkeur niet nat in een gesloten garage parkeren. Ik hou de garagedeur altijd deels open als dat wel het geval is, dat maakt merkbaar verschil. Twee keer per jaar in de was zetten of anderszins de lak sealen is ook een methode om het roestmonster langere tijd op afstand te houden. Ook zoveel mogelijk voorkomen van grote temperatuurverschillen is beter voor o.a. de lak, ik parkeer m'n auto altijd in de schaduw als dat maar enigzins mogelijk is.

  • sander

    audi moet ook wel

    jaren geleden waren de audi,s berucht om hun roestgrage blik.

    nu zijn zij allen verzinkt of van aluminium gemaakt,dus vandaar.

  • Robman

    Tot nu toe alleen de bekende verhalen om te voorkomen.

    Alleen wat kunnen we er aan doen????

    Ik zit er aan te denken de deuren en kokerbalken een antiroest cq wax laag te geven om roest van binnen uit te remmen.

    En eventueel aan de onder zijde een bitume,rubber achtige laag in de wiel kasten aan te brengen.

    Volgens mij wordt dit orgineel ook toe gepast.Uiteraard gewoon dun .

    ik heb verhalen gelezen over mensen die wax aan de bodem hadden ,en dat kan bij warme dag weer gaan druppen.

    Ik weet alleen nog niet welk merk??

  • sander

    owatrol dr in spuiten! dan maar.