520I startproblemen en hapert af en toe

  • bjorn

    Mijn BMW 520 I uit 1998 E 39 benzine start moeilijk en stotterd / valt weg af en toe tijdens het rijden dit is vooral bij het optrekken en bij het stoplicht valt hij ooit uit. Het is echt een schok wat ineens gebeurd en daarna loopt hij weer gewoon. (Als ik het gas een keer los laat) Kan iemand vertellen waar dit mee te maken heeft of wat het kan zijn?

    Bedankt alvast!

  • Vakman Ruud

    Dat kan een aantal oorzaken hebben zoals:

    -kruk- of nokkenas sensor.

    -Luchtmassameter

    -boubines.

    Succes.

    Ruud

  • ge46rard coupe

    eerst de auto laten uitlezen. het is misschien een nokkenas- of krukkenassensor.

    gr gerard

  • bjorn

    Het was inderdaad de krukas sensor deze vervangen en probleem is opgelost. Bedankt voor de hulp!

  • fsmit79

    Zo! En dat binnen 1 dag!

  • mvhall

    Hi Aartsbjorn, ging bij jou het motormanagement lampje aan gedurende het haperen? gr M

  • Alex

    hallo ,

    Ik heb een soortgelijk probleem met mijn E39 523, ik verdenk ook de nokkenas of krukassensor omdat dit vaak voorkomt bij deze motoren.

    Moet ik om deze storing uit te lezen echt naar de dealer of kan dit ook met universele uitleesapparatuur ?

  • Rob530DH2002

    Soms wordt zelfs bij uitlezen niet duidelijk dat de nokkenassensor defect is, dit onderdeel wordt dan ook vaak op basis van ‘proberen en hopen’ vervangen.

  • Alex

    Heb inmiddels de auto laten uitlezen bij een garage met Bosch apparatuur. Conclusie: krukaspositiesensor. De monteur vertelde hierbij dat het beter was om ook de nokkenassensor mee te vervangen. Klopt dit of is dit broodje aap verhaal ? Tevens wil ik proberen sensor zelf te vervangen, is dit te doen ?

    Groeten Alex

  • Peter

    Goed advies, dan geeft die ook geen problemen in de toekomst.

    Zelf doen is geen probleem.