Aankooptips BMW Z4

• sander

Rob530DH2002 Schreef:

——————————————————-

> Vanaf dat de auto APK plichtig wordt wel, zie

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Nationale_A

> uto_Pas

> 'Het is sinds 1999 een wettelijk verplicht

> onderdeel van de Algemene Periodieke Keuring

> (APK)'

sorry rob das niet waar(voorzover ik weet)

mn 5 serie is een jaar of 4 achter elkaar gekeurd bij een garage die niets deed met nap,enne ook geen registratie in die jaren

de nap gaf aan dat de auto vanaf het moment dat ik m gekocht had niet meer in beeld geweest was,echt waar

ik sprak de man erop aan en die zei tja eeh ik geef t netjes door aan de rdw hoor,maar die geven niks door aan de nap!

oja en de link naar de wiki pagina levert verder niets op!(lees dit maar http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=32 )

• Rob530DH2002

Uh…Sander, dus omdat het bij jouw auto niet gebeurde is het niet waar en is het dus onzin wat op Wikipedia staat? M.a.w., als ik door rood rijd en ik krijg daarvoor geen prent is door rood rijden dus toegestaan?

Als je op de site van NAP even verder kijkt zie je hier http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=33 staan:

'Daarnaast ontvangt Stichting NAP tellerstanden van alle RDW-erkenninghouders (bijvoorbeeld alle bedrijven die APK keuringen uitvoeren), ANWB keuringsstations, schade-expertisebureaus, RDW-keuringsstations enzovoorts. Voor alle gegevens geldt dat deze alleen worden gebruikt voor het vaststellen van de verklaarbaarheid van de tellerstand van een in Nederland geregistreerd motorvoertuig.'

• sander

ja rob dat klopt als een zwerende vinger.

alleen geld dat voor DEELNEMENDE bedrijven

quote nap:

Bedrijven die zijn aangesloten bij Stichting NAP geven dagelijks tienduizenden nieuwe kilometerstanden door aan de NAP-databank. Dat gebeurt bij onderhoud en de APK-keuring maar ook bij reparatie, schadeherstel, inruiltaxatie, inkoop en verkoop en bij het opnemen in de handelsvoorraad. Op deze manier wordt van ieder voertuig een zo compleet mogelijke kilometerhistorie opgebouwd en valt tellerfraude direct op.

btw ,er staat verder dan dat korte verhaaltje niets op wikipedia!

dus rijd jij maar lekker door rood hoor(:P)

en natuurlijk is het niet zo dat omdat het bij mijn auto niet gebeurde voor iedereen zo,dat beweer ik niet ,ik beweer dat de km stand alleen door bij de nap aangesloten bedrijven door word gegeven aan de nap! zoals je ook had kunnen lezen in de link naar de nap site die ik mee postte!

dus eerst even lezen maatje voor je begint te UH ,en .

• Rob530DH2002

Sander, ik begin nu toch een beetje te twijfelen aan je vermogen om begrijpend te lezen hoor, er staat LETTERLIJK op Wikipedia dat NAP een wettelijk verplicht onderdeel van de Algemene Periodieke Keuring (APK) is. Dat ook ANDERE bedrijven kunnen meedoen doet daar niets aan af. Op de site van NAP staat vervolgens ook weer LETTERLIJK dat alle bedrijven die APK keuringen uitvoeren de km-standen doorgeven. Er staat dus NIET dat alleen aangesloten APK bedrijven meedoen, uit de hele tekst blijkt duidelijk dat alle APK garages (verplicht) zijn aangesloten, andere garages kunnen echter ook aansluiten. Dus wie ouwehoert hier nu? Mocht je toch gelijk hebben dan heeft de site van NAP en ook Wikipedia de zaken verkeerd geformuleerd want zoals het er nu staat is het maar op één manier te interpreteren.

• sander

quote nap:

• data waarop deze tellerstanden zijn ingegeven

Deze gegevens worden ingevoerd door autobedrijven die als deelnemer zijn aangesloten bij de Stichting Nationale Auto Pas. Deze deelnemers verstrekken deze gegevens onder de voorwaarden, zoals vastgelegd in de Algemene Voorwaarden voor deelname aan de Nationale Auto Pas.

Daarnaast ontvangt Stichting NAP tellerstanden van alle RDW-erkenninghouders (bijvoorbeeld alle bedrijven die APK keuringen uitvoeren), ANWB keuringsstations, schade-expertisebureaus, RDW-keuringsstations enzovoorts. Voor alle gegevens geldt dat deze alleen worden gebruikt voor het vaststellen van de verklaarbaarheid van de tellerstand van een in Nederland geregistreerd motorvoertuig.

als je dit letterlijk neemt dan heb je gelijk rob,maar toch komen niet alle standen in de database terecht,hoe zou dat nu komen?

heb je ook een linkje naar de wiki pagina voor mij?

• Sven

Rob,

ben jij ervan op de hoogte dat wikipedia net zovaak de waarheid spreekt als de telegraaf? Dit is gewoon een online formulier waar je als gebruiker net zoveel onzin in kan zetten als je wilt. Kom dus a.u.b. niet aan met ‘wikipedia-feiten’, maar liever met informatie van de producten.

• sander

nja eeh

\misschien heeft rob idd wel gelijk hoor sven,alleen de wiki is idd niet altijd betrouwbaar.

ik vind het dan wel weer vreemd dat de garage waar ik de 5 liet keuren wel rdw erkend is en ook alles doorgeeft aan de rdw(of hoef je niet rdw erkend te zijn als je apk keuringen mag doen?)

op de nap site is het allemaal niet even duidelijk hoe het nu zit

de info is een beetje over meerdere pagina,s verspreid lijkt wel

• Rob530DH2002

Ook jij leest niet goed, want in je haast om mij de oren te wassen heb je niet gezien dat ook de site van NAP duidelijk is over wie meldingsplichtig is. Ik ga de info hier niet nòg een keer plaatsen, je leest mijn berichten hierboven maar eens door. Ik ga hierna niemand meer overtuigen, mensen mengen zich in discussies zonder zich eerst in te lezen.

• sander

nou duidelijk zijn ze niet direct,alleen als je meerdere pagina,s doorleest vind je waar je het over hebt rob.

als je op de “hoe werkt het”pagina kijkt (waar ik verwacht dat er precies staat hoe het werkt)kom je tot een eits andere conclusie dan jij .

maar idd

klaar dr mee!