Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met de EML van mijn e32 750i uit 1993. Mijn auto heeft door omstandigheden 2 jaar stilgestaan in een garage en nu krijg ik 'em niet meer gestart. Ik zal even een opsomming geven van de dingen die ik al heb geprobeerd om het probleem uit te sluiten. Ik heb de bougies verwisseld, de accu die ik ontkoppeld had van tijd tot tijd bijgeladen, verdeelkappen en rotors gecontroleerd, verse benzine in de tank gedaan, gecontroleerd of de auto wel genoeg benzine krijgt en de gasklephuizen van de EML voorzichtig uit elkaar gehaald om te reinigen. Heel af en toe sprong de auto wel aan maar draaide dan zeer onrustig in de toeren en draaide vanwege het EML-lampje waarschijnlijk ook nog eens op 6 cilinders. De auto is afgelopen week door een kennis uitgelezen bij de dealer en ik kreeg van die kennis dus te horen dat het waarschijnlijk de gaskleppen zijn maar zelfs dat is nog niet met 100% zekerheid te zeggen. Ook is de sensor bij het gaspedaal (Pedalwertgeber) gecontroleerd en die schijnt ok te zijn. Als ik de linkergasklep met de hand open zet krijg ik de auto wel gestart in de noodloop. Zonder het met de hand openhouden van de gasklep krijg ik de auto niet gestart. Wie o wie kan mij helpen bij het oplossen van mijn probleem en/of bij het vinden van 2 gasklephuizen voor een schappelijke prijs.
Groetjes…