differentieel ventiel

  • LEO JANS

    Hallo heeft iemand ervaring met het verwijderen van differentieel ventiel of het uitboren ervan

    Ps: Kan dat ook schadelijk zijn voor je motor?

    mvg leo

  • Vakman Ruud

    Waar heb je het over?

    Groeten.

    Ruud

  • sander

    wat is een diffentieel ventiel en waar zit dat??

  • leo jans

    Hallo vakman ruud bedankt voor je reactie ik hoorde van iemand ivm het schokken in z'n 1 en 2 dat je je differentieel ventiel moet demonteren of uitboren ( ivm te weinig toevoer gaat die schokken) het kan ook zijn dat ik verkeerd heb gehoord of (kraam ik onzin uit)

    mvg leo

  • leo jans

    Hij sander bedankt voor je reactie (ik zou het niet weten waar die zit)

    mvg leo

  • pieter

    Ik heb het idee dat de gene van wie je dat heb gehoord, van een andere planeet komt…..

    Omschrijf je probleem en wie weet komen er (bruikbare) tips.

  • leo jans

    hallo pieter bedankt voor je reactie mijn probleem is auto bok een beetje met optrekken in z'n 1 en 2 en als ik doortrek en schakel

    mvg leo

  • Ad

    Hallo beste forum leden,

    Een differentieel ventiel.

    Dat is een ventiel wat vaak bovenop een diff voorkomt, dit ventiel heeft als functie dat er geen overdruk of een te hoge onderdruk in het diff laat ontstaan.

    Dit ventiel voorkomt door dat het ventiel een te hoge overdruk of onderdruk ontstaat in het diff, hierdoor zou een goede smering van het gehele diff ten val word gebracht.

    Het heeft dus geen enkle zin of nut, om hier aan te gaan zitten klooien.

    Een diff ventiel heeft dus ook totaal geen enkele samenwerking met de motor, dat zijn beide gescheiden systemen.

    Tenzij er een nieuwe techniek is uitgebracht, maar dat kan ik mij echt niet bedenken.

    Dit is het geen wat ik mij zou kunnen bedenken over dat diff ventiel, de naam zegt het eigenlijk al.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  • Vakman Ruud

    Het is geen ventiel, maar een gewoon luchtgat met een kapje er overheen.

    Heeft niets te maken met het op druk houden van de olie, dat slaat nergens op.

    Door het draaien van de pion- en kroonwielen ontstaat overdruk. Om er voor te zorgen dat die druk niet via de keringen weg lekt (kan ook komen door te veel olie) is dat luchtgat gemaakt.

    Eenzelfde luchtgat zit boven op de handbak. Het woord ventiel is onjuist en heeft dus het misverstand gebracht.

    Groeten.

    Ruud

  • Ad

    hallo forum leden,

    Precies wat ik dus ook al zei.

    Alleen is het iet wat anders verwoord.

    Ik heb dus ook niet geschreven, dat het ventiel/ontluchtings gaatje gemaakt is om een bepaalder druk tot stand te houden, Ruud.

    Maar om de eventuele over of onderdruk neutraal te houden.

    En, een goed verstaander heeft een half woord nodig, dat is in deze dus ook zo.

    Wat de TS aangaf, dat begreep niemand eigenlijk, dus heb ik het in feite even vertaald, en dat was dus de opzet.

    De TS wil hier iets aan gaan veranderen, maar dat heeft helemaal geen enkele zin of nut, het heeft dus ook geen enkel effect op de prestaties van de motor.

    Dat wilde ik even benadrukken.

    Dus, dat gene wat ik dus beschreef, dat is geen onzin, maar precies waar het om ging, en de Ts er van te overtuigen, dat het diff ventiel om daar iets aan te veranderen niets om het lijf heeft, geen invloed op de prestaties van andere delen van de auto.

    Met vriendelijke groet,

    Ad