lmm e39 520i

  • sti

    Naar aanleiding van het pingelen van de motor bij snel acceleren vanaf 2500 rpm en dit pas na het warm rijden de auto uit laten lezen. Er waren 2 storing mbt luchtmassameter. De garage wist niet zeker of dit ook de oorzaak van het pingelen was maar wilde het onderdeel vervangen voor e375,-. Vond dat erg duur en ging hem zelf reinigen met contactreiniger. Zaten twee dubbele draadjes in de behuizing. Uit interesse even gevoeld met vinger en 1 dubbele draad brak…shit. De lmm terug in gezet en weer rijden maar er was totaal geen verschil met oude situatie.

    Op zoek gegaan bij ACtronics maar mijn type hadden ze daar niet.

    Toen helemaal uit Amerika een nieuwe en zelfde type lmm laten overkomen voor e101,- incl. verzendkosten. Het was exact het zelfde type qua behuizing en ook het typenummer was goed. Viel wel op dat de bij deze geen twee dubbele draden waren maar twee enkele draden met in elke draad een mini weerstandje. Gemonteerd en een 5 tal km 's proef gaan rijden maar nu gaat de auto bij acceleren ook pingelen bij koude motor en ook bij lagere toerentallen dan 2500 rpm.

    Wat nu? Moet de lmm op een of andere manier ingeleerd worden?

  • sti

    Ik zoek ook nog een handleiding voor de e39. Het gaat om de faceliftversie benzine. Iemand 1 over?

  • Rob530DH2002

    Staan PDF's op het wereldwijde web, kwestie van een downloadprogramma gebruiken en zoeken op BMW E39 en bestandstype PDF.

  • sti

    Nou, die imitatie lmm is dus geen succes. Bij koude motor is het net een steigerende pony. Dus de oude lmm weer terug in gezet en wat denk je? Hij gaat als een speer en inhouden/pingelgeluiden zijn er niet meer! Ik begrijp er niets meer van…

    De imitatie lmm ga ik te koop zetten voor de helft van de prijs, misschien dat iemand anders er wel wat aan heeft.

    Nog bedankt voor de handleiding. Op internet pdf-handleiding gevonden die ik kan uitprinten.