Naar aanleiding van het pingelen van de motor bij snel acceleren vanaf 2500 rpm en dit pas na het warm rijden de auto uit laten lezen. Er waren 2 storing mbt luchtmassameter. De garage wist niet zeker of dit ook de oorzaak van het pingelen was maar wilde het onderdeel vervangen voor e375,-. Vond dat erg duur en ging hem zelf reinigen met contactreiniger. Zaten twee dubbele draadjes in de behuizing. Uit interesse even gevoeld met vinger en 1 dubbele draad brak…shit. De lmm terug in gezet en weer rijden maar er was totaal geen verschil met oude situatie.
Op zoek gegaan bij ACtronics maar mijn type hadden ze daar niet.
Toen helemaal uit Amerika een nieuwe en zelfde type lmm laten overkomen voor e101,- incl. verzendkosten. Het was exact het zelfde type qua behuizing en ook het typenummer was goed. Viel wel op dat de bij deze geen twee dubbele draden waren maar twee enkele draden met in elke draad een mini weerstandje. Gemonteerd en een 5 tal km 's proef gaan rijden maar nu gaat de auto bij acceleren ook pingelen bij koude motor en ook bij lagere toerentallen dan 2500 rpm.
Wat nu? Moet de lmm op een of andere manier ingeleerd worden?