mijn oude gestolen BMW e39 is teruggevonden, total loss...

• ge46rard coupe

Na 6 maanden, is vandaag mijn oude BMW e39 520i, volledig M5 uitgebouwd terug gevonden. Helaas was ie total loss. De auto was in november gestolen bij een garagebedrijf. Een duiker heeft de auto gevonden in een meer bij Doetichem. Bizar voor worden en ook erg zonde dat de auto gewoon is afgedankt en gedumpt is. Het vreemde was wel dat alle bezittingen er nog in zaten alleen nu onbruikbaar geworden. Je blijft je toch altijd afvragen, zolang de auto niet wordt gevonden waar de auto gebleven is maar helaas is dit mijn gelefde auto overkomen en had ik dit niet verwacht…

Gr Gerard

• Rob530DH2002

Da's erg klote man, was je verzekerd of heb je de garage aansprakelijk kunnen stellen?

Andere vragen die waarschijnlijk meer forumleden zullen interesseren, hoe is de auto gestolen? Had men de sleutel bemachtigd en indien niet, zat er alarm / startonderbreking op en hoe hebben ze dat omzeild?

• ge46rard coupe

Ik was voor diefstal verzekerd en dat is met de verzekering gelukkig allemaal goed gekomen. Alleen was het op dat moment wel heel erg balen zeker omdat ik trots was op de auto omdat de auto er echt als een M5 uitzag en, alles bijelkaar, om de auto zo te krijgen heeft veel geld gekost om de auto zo te krijgen. Ik heb nu een mooie e46 coupe ervoor terug waar ik ook heel tevreden mee bent.

De auto is heel makkelijk gestolen doordat de auto s'nachts bij een autogarage stond voor reparatie. Het pand was niet beveiligd en de autosleutels hingen in het pand aan een sleutelbordje.

De dieven hebben simpel een ruit ingeslagen en zijn zo binnen gekomen. ze hebben vervolgens de autosleutel meegenomen en zo de auto dus simpel meegenomen ondanks het alarm etc. De auto viel waarschijnlijk op, omdat de auto er als een e39 M5 eruit zag en de auto stond aan de straat geparkeerd. De autogarage is klein en ik ging naar de beste man omdat hij verstand van zaken heeft van BMW's en niet duur is. Dit heeft jammer genoeg wel alle ellende veroorzaakt.

De garagehouder is uiteindelijk volledig aansprakelijk gesteld. Ik was gisteren nog bij hem en hij vertelde mij dit.

Ik heb van de verzekering gewoon netjes mijn geld gehad na een maand. Al met al is het een bizar verhaal wat er allemaal gebeurd is en ik hoop dit niet meer mee te maken.

Als ik een tip mag geven voor alle BMW rijders die alle tijd en geld steken in hun BMW. Verzeker hem minimaal WA casco en laat hem taxeren en bewaar alle bonnen/onderhoud etc. Dan is de waarde bekend bij de verzekering en kan je nooit voor een eventuele verrassing komen te staan.Verzekeringen kunnen hard zijn met uitbetalen. Gelukkig ben ik er aardig goed bij uitgesprongen

Gr Gerard.

• Sven

Dat is vreselijk om te horen dit. Kan me het verhaal nog herinneren van een tijd geleden inderdaad …

• ge46rard coupe

klopt, ik heb een half jaar geleden de diefstal gepost hier