velgen te breed?

• cor

ik heb een 318ci,goeie auto,maar hij zoekt zijn eigen weg,er liggen zga nieuwe michelins 225 50 16 primac 92v onder maar tijdens het rijden wil die ineens naar links of rechts. auto is uitgelijnd en gebalanceerd, weet iemand misschien wat er aan de hand is? sorry vergeten me eigen voor te stellen cor is mijn naam.

• sander

hmm

zitten er originele bmw velgen onder?

dan zullen die ,tenzij ze eigenljk niet op jouw model horen) niet te breed zijn.

een beetje spoorzoeken is (op bepaalde wegen) normaal voor een bmw,vooral met wat bredere banden.

zouden de velgen bv een te lage et waarde hebben dan kan het het spoorzoeken verergeren .

• cor

hallo sander bedankt voor je reaktie. ik ga dat uitzoeken er zitten originele 5 spaaks velgen onder,als ik wat weet geef ik het door of dat inderdaad zo is. grt cor

• Winbonus

als de auto dan weer naar links en dan weer rechts bokt, kan het ook je silent bloks zijn…

• Vakman Ruud

Waar is dat uitlijnen gebeurt?

Groeten.

Ruud

• cor

hiermee laat ik weten dat het velgen probleem is opgelost. ik heb deze auto gekocht bij hellevoet in spijkenisse en dat is geen dealer oid . ik ben naar mijn eigen garage gegaan ,gerrit jonkers,die mji adviseerde de twee achterbanden te vervangen,

dit op originele bmw 5 spaak velgen,ondertussen was de auto 2 x uitgelijnd bij abi veenendaal die tegen mij zie nadat ik was te

rug gegaan,dat er twee rubbers voor niet goed waren en dat dat ongeveer 380 euro ging kosten,doch dat geloofde ik niet.

ik weer naar jonkers,daar kom ik al jaren,tot volle tervredeheid,auto opnieuw uitgelijnd,reed al een stuk beter,maar nog steeds niet als een bmw,andere velgen eronder,18 inch 2 weken meegereden,perfekt,zaterdag 4 nieuw seven met hangkook 225x45x17 er onder en hij rijd als nieuw. grt cor