Ik heb sinds kort een startprobleem met mijn BMW e46 318ci bj 2002 met een lpg g3 installatie. Bij een koude start moet ik regelmatig wat gas bijgeven om de motor goed aan de praat te krijgen. Je hoort hem dan heel raar onrustig aanslaan/draaien en als ik dan wat gas geef, loopt hij wel gewoon stationair 600 toeren ong. De startmotor draait wel gewoon rond. Soms hoor je ook een plof. Het lijkt wel of de auto soms geen lucht of benzine krijgt aangezogen, want bij het gas geven slaat de motor ook weleens dood. Bij een warme motor start de auto soms wel gelijk goed zonder gas te geven, na het tanken bv en vandaag was het pas na 5x starten pas raak ,waarbij de auto een uurtje had stilgestaan, na een rit van 35 km. De auto heeft een maand geleden een grote beurt gehad waarbij alle filters zijn vervangen, ook de brandstoffilter, de carterventilatie, bougies. Voor de beurt had ik nergens last van. De startproblemen zijn na de beurt begonnen en steeds erger geworden. Ik heb weleens gelezen over de relais van de brandstofpomp. zou deze de boosdoener kunnen zijn of zou het de pomp zelf zijn? Mijn motormanagementlampje geeft geen storing aan.
Ik heb pas geleden ook een nieuwe sleutel gekocht bij de dealer waarbij ik de sleutel zelf geinitialiseerd hebt (centr. vergrendeling ) en de startonderbreking heeft de sleutel zelf opgepakt doordat ik de nieuwe sleutel aan de bos had hangen in het contactslot. Zou dit soms in verband staan met de startproblemen m.b.t de startonderbreking? Had ik de sleutel niet beter door de dealer kunnen in laten lezen? Ik heb het zelf geprobeerd omdat ik de nieuwe sleutel net voor het weekend had en de monteurs van de garage al naar huis waren
Gr Gerard