Goedemorgen,
Ik heb een E39 van 1997 (520i) en wil graag het eea weten. Ik heb er nu al een tijdje op gegoogled, maar kom niet echt tot de antwoorden die ik zoek.
Zover ik begreep kun je veel instellingen van je computer of sleutel laten veranderen. Hiermee kun jij bijv. de sloten op slot laten springen naar een x aantal minuten / seconden. (zie hier meerdere ‘opties’: http://www.gerritspeek.nl/bmw_obd-progman-e46.html )
Ik weet ook dat er een ‘geheim’ menu bestaat, waar mij het nut niet geheel duidelijk van is…mssn de digitale teller: (zie hier verwijzing: http://bmw.bazzi.biz/geheim_menu_e39.htm) Dit menu verhaal is off-topic…maar fyi
Wat ik nu eigenlijk wil weten is het volgende mbt instellingen:
A) Kun je deze instellingen zelf veranderen. Zoja, wat heb ik nodig ? Zoniet, moet dit bij de dealer en wat vraagt deze daar +/- voor….zweet begint me al in de handen te staan als ik naar de dealer moet met hun basis-uurloon ;-)
Ik kon deze niet vinden in de lijst of ik kijk er overheen, maar ik wil graag het volgende of weten dat dit mogelijk is.
1) Ik wil graag dat mijn schuifdak en alle ramen openblijven zolang ik de auto niet vergrendel/alarm activeer. Momenteel blijven mijn ramen ten alle tijde open, tenzij ik de sleutelknop wat langer indrukt bij het vergrendelen. Het schuif/kanteldak daarentegen gaat dicht zodra ik de auto uitzet. Dus maw woorden, ik wil graag dat alles dicht gaat ALLEEN wanneer ik de auto vergrendel/alarm activeer.
2) Verder zou ik willen weten of het mogelijk is dat als ik mijn lichtschakelaar op stand 1 (stadslicht) zet en de sleutel van het contact af haal dat mijn verlichting ook uit is en dat ik dan niet de “licht an” + bijbehorende piep hoor en de verlichting blijft branden. Maw ik wil een soort dagrijverlichting, dus wanneer ik de auto start en de mijn lichtschakelaar op stand 1 heb staan, mijn stadslicht (=Angel Eyes) aangaat.
3) Bestaat de “follow-me verlichting” op mijn type auto, dus zodra ik alarm de-activeer / ontgrendel mijn stads-verlichting en mistlampen aangaan voor een x aantal secs? Indien het mogelijk is, zou het misschien niet gaan icm punt 2
Ik hoop dat hier een aantal personen die mij deze 4 vragen kunnnen beantwoorden. Dank jullie bij voorbaat
Pieter