Airco treed niet in werking

• Chemical

Ha kenners,

Betreft het volgende E46 touring sep 2000 met een handmatige bediening kachel en airco. Ondanks kwam ik er achter dat de airco niet meer werkte. Dus gisteren even naar de aircoboer geweest en het systeem even laten testen en keurig op druk laten zetten. Resultaat was dat er een kleine hoeveelheid vloeistof bij moest maar geen noemenswaardige problemen.

Echter na het testen van de airco, bleek er niets te beuren. Bij het inschakelen airco knop merk je aan het toerental wel dat er vermogen wordt gevraagd echter wanneer je naar de poelie kijkt zie je dat het hart van de poelie, de as niet draaid. Wat zou dit kunnen wezen? De aircoboer noemde nog de mogelijkheid dat de sensor niet goed was en daardoor het systeem niet inschakelde.

Hij heeft de auto nog even uitgelezen met een universele computer, maar kwam geen foutmeldingen tegen.

Ben benieuwd wat jullie er van denken…

Groet,

• Vakman Ruud

wat een airco boer zeg.

Waarschijnlijkde airco koppeling defect.

Succes.

Ruud

• Chemical

Nou nou Ruud, de aircoboer had allemaal ideeen, maar dat heb ik bewust even af gehouden. Ook de koppeling heeft hij genoemd. Maar hij had echt het idee dat het sensor is. Vandaar mijn tread op het forum om te horen in hoeverre het logisch is dat de sensor de oorzaak is.

Mocht de koppeling de oorzaak zijn, kan deze dan apart worden vervangen? Of moet de gehele pomp dan vervangen worden.

Alvast bedankt,

• Chemical

Inmiddels weet ik wat de oorzaak is.

Mijn gehele koppeling voorop de pomp is er niet meer. Op een of andere vreemde manier is los getrild en ben ik deze verloren.

Vandaar mijn volgende vraag via heeft er nog een pomp liggen waarvan de koppeling nog goed is. Dit voor een E46 touring van sep 2000 met een M43 blok.

Alvast bedankt,