Wordt een E38 530D door de ANWB gebracht. Ik kijk direct naar de zekering in de kofferbak en ja hoor stuk.
Nieuwe zekering erin en direct starten.Volgens de klant had de ANWB alle zekeringen gecontroleerd. Ja in het handschoenen kastje maar niet in de bak.
Zeg ik tegen de klant: ik bestel een nieuwe pomp en die moet er z.s.m. in en geef hem extra zekeringen mee.
Ja hij zou wel bellen als hij tijd had.
Ruim een week later daar is de ANWB weer, met dezelfde auto. De klant vertelde dat twee ANWB ers met slangen en een heleboel zaken onder de motorkap bezig zijn geweest en aan het eind zeiden: ja, de monteur heeft gelijk de opvoer pomp is stuk.
Nieuwe pomp uit de doos gehaald blijkt er een aansluitbuis afgebroken te zijn. Nieuwe pomp de volgende dag voor garantie.
Ik wil die plaatsen en haal de plaat van de brandstoftank los spuit de diesel uit de opening. Alles onder de diesel (ik ook) en zeker 10 liter over de vloer.
Dus korrels, vegen enz. stinken!
Heb ik een krik onder de auto gezet en die zo hoog mogelijk zodat de auto zo schuin als mogelijk was. Toen bleef het niveau van de diesel nog een centimeter onder de rand.Ik bel de klant of hij net getankt had.
Nee, maar de mensen van de ANWB hadden de tank vol gegooid omdat ze dachten dat de pomp tussen de twee tanks wellicht niet werkte.
Hadden ze even op moeten letten; dat is alleen bij de allernieuwste 7 series en daar zijn behoorlijke software problemen mee geweest. Zodra de meter half leeg aan gaf viel de motor wegens gebrek aan brandstof uit.Maar bij de E38 zit er een buis tussen de tanks.
Ik zal maar niet vertellen hoe ik de nieuwe pomp erin gekregen heb. Wel zat ik tot aan mijn oksel in de diesel te wroeten. En dagen later kwam de lucht nog uit mijn huid, zelfs niet na schrobben en schrobben enz.
Dus hou de ANWB in de gaten als dit je overkomt.
Groeten.
Ruud