E36 deurhendel lam?

• Robin

hallo iedereen die dit leest,

sinds een aantal weken heb ik het probleem dat aan de bestuurders kant van mij E36 325 coupe van 1992 de deur hendel aanvoelt alsof hij lam is. het is een beetje vreemd, want zodra ik de deur open wil maken is het alleen het eerste stukje dat ik de hendel naar buiten trek dat deze lam aanvoelt. trek ik de hendel helemaal naar buiten dan komt er ongeveer halverwege een punt waarop het wel weer lijkt alsof hij toch niet lam is maar de deur gaat helaas niet open.

nou is mijn naam geen adriaan en heb ik ook geen acrobaten pakje aan, maar ben inmiddels wel een groot artiest in het overwinnen van de middenconsole.

de keren dat het wel lukte om de deur open te krijgen heb ik inmiddels het scherm verwijderd en het slot zelf met wat smering ingespoten aangezien deze ook wat droog leek. grijpt weer makkelijk vast om die pin die aan de andere kant zit maar het is maar voor ongeveer een minuutje of 5 en dan is het weer gebeurd met de mogelijkheid om de deur te openen.

zou dit nou liggen aan de deurhendel en het kapottrekken met vorst? of zit er wat verder in de deur iets mechanisch wat nog kapot kan zijn?

alvast bedankt voor de reacties

m.v.g Robin

• sander

haal de deurbekleding er maar even af dan zie je t vanzelf!

• Robin

de bekleding / scherm is er al vanaf en ik ben niet echt technisch genoeg om iets te spotten wat kapot is. wat ik wel weet is dat de deurhendel aan de binnenkant het wel gewoon normaal doet maar dat dat de deur ook niet opend.

• Bob

lijkt alsof het slot inwendig kapot is, als zowel buiten als binnen niks gebeurd.

Heb het een maandje of wat geleden bij een e46 coupe zelfde euvel gehad, nou is dit wel een elektrisch aangestuurd slot maar toch, deze wou ook niet open, bleek slot kapot (inwendig)

en achteraf ook de hoofdmodule.

Maar bij de e36 is het allemaal nog mechanisch dus klinkt als een kapot binnenwerk.

Haal een andere op de sloop die het wel doet en inbouwen maar.

Gr., Bob

• Vakman Ruud

Zo eenvoudig is het bij de E36 niet.

Je zal het hele slot met bediening en de handgreep eruit moeten halen en dat is even prutsen.

Let op er zit een bout achter het deur-rubber op de kopse kant van de deur.

Succes.

Ruud

• Robin

hoe lang zou iemand die er vrij weinig tot geen verstand van heeft erover doen om dat slot eruit te peuteren en een nieuwe erin peuteren…. is er ook een uitgebreide beschrijving van hoe ik dat zou moeten doen in bijvoorbeeld een pdf file of misschien wel een simpele handleiding ergens anders op internet?

• Rienk 325i

Heb ik zelf ook gehad, en is inderdaad een redelijke … klus

misschien heb je hier wat aan.

bimmerforums

Succes.