Advies inzake aanschaf BMW

• A. van Berkel

Beste mensen,

Ik ben voornemens om een BMW Compact aan te schaffen:

1) Een BMW compact 323 ti uit 1998 met 124.000 kilometer (NAP)

2) Een BMW compact 316 i (1.9) automaat uit 2000 met 67.000 kilometer (NAP)

Welke van de twee is de beste keuze? Heeft een 323 ti een standaard M-sportonderstel vanaf fabriek?

Graag zie ik jullie reactie en adviezen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

A. van Berkel

• sander

tja wat wil je

de eerste is een stukje sneller dan de 2e

km stand hmm

standaard m onderstel bij bmw?? vast niet behalve bij een m dan

• pieter

Dat ligt ook aan de prijs lijkt mijn, de ene is nieuwer als de andere en heeft ook nog minder km's. Nu is het wel zo dat de 323i een lekkere 6 pitter is. Maar goed het verbruik is ook wat hoger. Ik zou zeggen gewoon proefrijden en zelf ervaren. De 316i moet met deze km's in nieuwstaat zijn en zal nog vele jaen mee gaan.

Laat toch eens horen waar de keus op gevallen is.

• A. van Berkel

Hallo,

Hier mijn reactie: met beide BMW's gereden………….mijn hart zegt: 325 TI……………mijn verstand zegt: 316 I automaat. Het zal waarschijnlijk wel de 316 I worden. De 316 I heeft veel minder gebruikerssporen, en rijdt prima. De 325 TI heeft meer luxe en vermogen aan boord, maar dan ga ik toch voor de automaat en de kilometerstand!

Jullie keuze?

Met vriendelijke groet,

A. van Berkel

• fsmit79

Mijn keuze? Geen van beiden! Ik zou een 530d touring zoeken met een acceptabele lage km-stand. De 5 serie uit die periode is nu goedkoper dan een 3 serie compact, en persoonlijk vind ik ze niet zo heel erg mooi.

Mijn keuze dus ;)

• Rob530DH2002

Mijn keuze zou een minstens een 6 cilinder zijn, ik vind een 1.6 4 cilinder in een BMW toch wel een beetje…laat ik me diplomatiek uitdrukken, onder de maat.

Dit is een motor die bij uitstek geschikt is voor lease-auto's, wel het BMW logo erop maar toch zo budget mogelijk, niet voor een echte BMW liefhebber als je het mij vraagt.

• Sven

Ik rij sinds een tijdje een 318is coupe. Dit is ook een 4-pitter. had liever een 320 gehad, qua geluid, maar niet qua verbruik!

Een 320 zit rond de 1 op 11-12, ik haal met de 318is nu een nette 1 op 14-15. Dat is toch ook wel prettig hoor. En dat kan net het verschil maken zodat je hem wat meer gebruikt én dus plezier ervan hebt.

Verder zit ik rond de 140PK en een 320 rond de 150PK. (klein verschil voor zo een verschil qua verbruik!)

Mijn advies: kijk even verder en zoek een 318TI. staat er ook een aantal van op: heb je én vermogen en een net verbruik.

Ik heb een paar jaar een 520i gereden uit '98, dus weet het geluid te waarderen. De keus is dan ook lastig!

Let wel: dit is mijn mening!

• pieter

Je moet doen waar jij je goed bij voelt…… ik heb ook altijd 6 cilinders bmw's en heb nu een bmw compact e46 (4cil)… en ja…. de 6 pitter is wel een heerlijk motorblok. Maar goed de compact bevalt overgens wel en is netjes in het gebruik en probleemloos. Ik koop niet een bmw om het gebruik dan zou ik wel een suzuki alto kopen. Ik vind wel dat 9 van de 10, 323i compact's die aangeboden worden meestal een wat uitgeleeft uiterlijk hebben. Ziijn overgens ook vaak van (Duitse) import.