het is weer zo ver

  • Vakman Ruud

    Weer een aantal automaten stuk bij ca, 300.000 km.

    Lees s.v.p. mijn automatenverhaal op onze site www.rapservices.nl en bekijk de foto's.

    Wat is de manier om je automaat te sparen?

    Tot ca 150.000 km; filter en olie vervangen en bij ca. 200.000 spoelen en olie en filter vervangen.

    Dat spoelen is net meer nodig na het verversen bij 150.000

    Bij twijfel bel me. Beter nu ca 350 euro dan later 1800 - 3000 voor een revisie.

    En laat je niet door de dealer (verkeerd) voorlichten!!!!!!!!!!!!

    Groeten.

    Ruud

  • pieter

    Om wat voor type gaat het? Klopt het dat de automaat bakken van de e39 benzine modellen minder zijn? (vanaf 96). Wat mijn opvalt is dat deze auto vaak aangeboden worden met problemen met de bak. Ik heb diversere e34's gehad automaat maar dat is echt een probleemlose bak naar mijn mening.

  • Vakman Ruud

    Nee dat het niet, maar bij de E34 en ouder moest de bakolie en filter bij iedere inspectie II (ca 80.000km) vervangen worden.

    Maar de dealers volgen het advies van BMW omdat er zogenaamde life-time olie in de latere modellen gaat.

    Maar het filter enz. zit er nog gewoon in.

    ZF Duitsland heeft inmiddels speciale service centra opgericht om de olie en filter te vervangen omdat BMW. VW. AUDI enz. denken dat ze het beter dan de automaten fabrikant zelf weten.

    Ach en een lease auto waarvan de bak bij 300.000 km stuk gaat is toch kassa niet?

    Groeten.

    Ruud

  • pieter

    Toch begrijp ik niet Ruud, dat de e39's vaak met bakproblemen aangeboden worden tevens ook de e38 nog wel is. Vaak ook in noodprogramma. Ik heb al heel wat bmw's gehad maar voornamelijk e34 en e36 automaten. Ook wel diversere e39's maar dan toch altijd met een handbak omdat ik huiverig was omtrent de automatenbak. Ik vind de automaat uit de e34 en e36 altijd erg goed, ook als je de auto eens flink op zijn staart trapt.

  • sander

    en de z4 ruud ??

    heeft die er ook last van??

  • vipinholland

    'Alsof je het over de duvel hebt' Gisteren schakelde de automaat van mijn bmw e39 (1998) ineens niet meer door. Dit deed hij 2/3 maanden geleden ook al toen heb ik het filter en olie laten verversen. Volgens mij is de olie eruitgelopen ofzo want nu doet hij hetzelfde. Eerst even op de S stand zetten en dan weer op D en hij schakelt wel door.

    Ben bang dat ik de auto nu echt moet opgeven. Hij heeft iets meer dan 3 ton op de teller staan en door achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar blijf ik bezig met vervangen.