Ook 1 over ET waarde

• Jan

Hoi medebimmers!

Ik heb een BMW e36 van 93 en wilde graag weten wat de laagste et waarde mogelijk voor en achter is…

Daarbij zou ik ook desnoods mijnsoatborden willen uitrollen, maar wat zijn hier de nadelen van? En hoeveel mm win ik hier max. Voor en Achter mee? Geloof dat voor moeilijker is dan achter vanwege het lichtere materiaal…

Desnoods wil ik de velgen die ik op het oog heb (gotti's) nog wel redelijk kunnen afdraaien op het hart. Begrijp dat dit niet ten goede komt qua de sterkte vd velg, maar wil graag weten of hier mensen die ervari g met hebben. Ik zoek daarom ook een bedrijf in de buurt van roosrndaal / Bergen op zoom in NB.

De velgen die ik heel graag wil hebben hebben voor et waarde 13 en achter 23 geloof ik.

Zijn er mensen die ervaringen met het verhogen of verlagen van et waarden dmv afdraaien en/of uitrollen?

Uiteindelijk is de bedoeling dat ik die gotti onder mijn bimmer krijg….

Ik wacht met spanning af op jullie reacties.

Dank je

Grtz jan

ps de velgen zitten nu onder een e32 voor 8x17x235 en achter 9x17x255

• Vakman Ruud

De ET waarde is er om het midden van het wiel te laten overeenkomen met het midden van het wiellager.

Afwijking zal snelle slijtage van de wiellagers en mogelijk aanlopen van de voorwielen in de wielkuipen veroorzaken.

Het aanlopen tegen metalen delen en uitsteken buiten de carrosserie is APK afkeur.

Groeten.

Ruud