Luchtmassameter vervangen, maar problemen blijven

  • Jeroen

    Recent is mijn Luchtmassameter vervangen in mijn BMW E39 528i uit 1999.

    Helaas zijnd de problemen nog niet over.

    Als de motor koud is, houdt de auto erg in. Boven de 2000 RMP komt er een beetje leven in.

    Ook tijdens het rijden voelt de auto erg sloom en traag aan.

    Ik heb gebrobeer om de accu los te halen en zo de computer te resetten maar zonder het gehoopte effect?

    Als ik de stekker van de luchtmassameter los haal, dan loopt de motor redelijk normaal. Ook het rijden gaat dan een stuk beter.

    Moet ik de auto bij de dealer laten resetten?

  • sander

    is ie al uitgelezen??

    kwam daar de luchtmassameter uit als storing?

  • fsmit79

    Als je zelf geen uitleesapparatuur hebt, dan inderdaad even langs de dealer rijden om uit te lezen. Niet vanalles gaan vervangen als je geen meetresultaten hebt.

  • Vakman Ruud

    Afhankelijk van het model LMM moet deze ingelezen worden.

    Kijk op de site van Actronics daar staat het bij de LMM's

    Succes.

    Ruud

  • jeroen

    Vakman Ruud Schreef:

    ——————————————————-

    > Afhankelijk van het model LMM moet deze ingelezen

    > worden.

    > Kijk op de site van Actronics daar staat het bij

    > de LMM's

    > Succes.

    > Ruud

    Hoi Ruud,

    de LMM die er nu inzit : 5WK9604 voor een E39 528i is hier uit het assortiment gehaald.

    Er staat verder geen informatie bij. Wat is wel zie is dat de nieuwe LMM een soort weerstandje op de ijzerenplaatjes heeft (in de LMM).

    De originele had dit niet. Alle OEM nummers e.d. komen overeen verder. Kan dit nog van belang zijn?