Hoi Hoi,
Mijn bmw e39('98, 525 tds) bonkt tijdens het rijden. Het lijkt of het steeds erger word. Kunnen de motorsteunen de oorzaak zijn en hoeveel kosten deze en waar kan ik ze kopen. Is het ook mogelijk deze zelf te vervangen.
Alvast bedankt
Alles is zelf te vervangen, ligt er aan welke het is. Maar controleer eerst eens of de motor enorm beweegt als je gas geeft. Iemand even laten gas geven en zelf onder de kap kijken. De motor mag wel iets bewegen, maar als ie bijna uit de auto valt is er iets versleten.
Mooiste is natuurlijk even op de brug alles checken.
Kijk hier eens, dit zijn de ophangpunten van de motor.
Goeie vraag is eigenlijk wel wat die slangetjes zijn en wat er wordt bediend met die klep?
Als het je motorsteun is merk je dit zeer goed als je een scherpe bocht maak.Heb met hetzelfde bijltje gehakt.Het mooiste is als je een brug tot je beschikking hebt.Kun je het met de looplamp/zaklamp bekijken.Ik weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij was ik een geeltje kwijt.Wat je ook nog kan doen is het via duitsland bestellen.Doe ik voorral met remschijven,dat scheelt aanziendelijk.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Dus het kan ook andere oorzaken hebben. Vindt het altijd zo vervelend om zoveel geld uit te geven enkel voor het uitzoeken wat de oorzaak kan zijn. Vaak worden dan alsnog dingen vervangen die achteraf niet nodig zijn en begin je weer van vooraan.
Denk dat ik zowieso mijn velgen en banden ga vervangen. Misschien dat dit ook helpt. De velgen heb ik getracht zelf op te knappen maar dit is mislukt en ook de banden zijn van een goedkoop merk(vorige eigenaar heeft echt bezuinigd op onderhoud.
Ik zit met nog een punt waar ik niet de oorzaak van weet.
- Mijn automaat schokt altijd een beetje(dus je voelt hem echt goed schakelen) als hij schakelt. Ik heb weleens gelezen dat hij “boterzacht” moet schakelen maar dit is niet het geval. Ik heb wel de olie en filter van de automaatbak 2 maanden terug laten vervangen.
ik weet t natuurlijk niet zeker maar ik denk dat het bonken niets met je velgen/banden te maken heeft.
kijk nu eerst maar eens onder de auto op een brug dan zie je misschien wat
je gaat nu dingen vervangen (begrijp ik ) die er vast niets mee te maken hebben en dat is dan idd zonde van je poen
die automaat schakelde die altijd al zo of pas na het olieverversen??
ook is het in mijn mening zo dat je de automaat ook voelt schakelen ,dat is vrij normaal alleen zijn daar wel gradaties in ,ik bedoel het kan ook te heftig zijn om normaal te zijn
Nee nog niet verholpen. Heb gisteren mijn salaris ontvangen(smile) en ga zaterdag zelf even aan de slag om mijn automaat probleem op te lossen(hoop ik tenminste). Ga de olie en filter vervangen.
Het liefst zou ik van het weekend direct alle problemen opgelost hebben(dus ook met dat schokkend rijden), maar garagebedrijven zijn helaas niet 24/7 open.
Zoek trouwens een goede website of verkooppunt van onderdelen. Zoek de pakkingen van het spruitstuk. Brezan heeft ze niet…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?