auto inbraak-> geen alarm

• vipinholland

Hallo,

Maandag is er in mijn auto ingebroken, raam ingeslagen(portier bijrijder). Maar geen alarm afgegaan. Het gaat om een bmw e39 uit 1998 die wel is voorzien van alarm.

In mijn oude auto had ik zelf een alarm in laten bouwen. Deze was zeker wel afgegaan. Kan ik mijn bmw alarm aanpassen/uitbreiden.

groet

• fsmit79

Dat is vreemd, want ik vermoed dat er maar 1 soort alarm is ingebouwd in die jaren. Ik heb een e39 uit 97 met origineel alarm. Mijn alarm gaat af als ik een klap op het raam geef, flink loop te schudden aan de dakrails of de deur met de sleutel open doe.

• vipinholland

Bedankt voor je reactie. Als ik de accu loshaal en de auto zit nog op het alarm, dan gaat deze af. Als ik mezelf opsluit en dan ineens beweeg dan gaat hij af(duurt wel even) als ik mijn auto opkrik en het alarm staat er nog op dan gaat deze af, maar als ik er tegen bonk/klop etc. dan gaat hij niet af. En dit is zeker wel de bedoeling

• Jos

Ik heb even in mijn handleiding gekeken van mijn e39 uit 1998 daar staan de volgende zaken:

Hellingshoeksensor

De hellingshoeksensor en de radiografische interieurbeveiliging kunnen tegelijkertijd worden uitgeschakeld. Hiermee wordt voorkomen dat ongewild het alarm afgaat, bijv. in duplex garages of bij het transport op een autotrein: Tweemaal vergrendelen (=activeren); dus toets 2 van de radiografische afstandsbediening tweemaal achter elkaar indrukken of tweemaal vergrendelen met de sleutel. De contrloelamp brandt kort en gaat daarna constant flitsen. De hellingshoeksensor en de radiografische interieurbeveiliging zijn tot het deactiveren uitgeschakeld.

De hellingshoeksensor en de radiografische interieurbeveiliging worden onbedoeld uitgeschakeld, wanneer de comfortsluiting van de ruiten en het schuif-/kanteldak met de radiografische afstandsbediening binnen de eerste 10 seconden is onderbroken en vervolgens weer is ingeschakeld. Als dit is gebeurd, moet het systeem worden uitgeschakeld en weer opnieuw worden geactiveerd.

Geen idee of u hiermee rekening hebt gehouden, maar mogelijk dat een van deze zaken bij u heeft afgespeeld.

Veel sterkte toegewenst!

Jos

• vipinholland

Bedankt voor het uitzoeken. Hier let ik meestal wel op maar het zou idd wel kunnen dat dit per ongeluk is gebeurd(dwz 2x drukken op het knopje).

Echter bij mij gaat nooit het alarm af als je bijvoorbeeld tegen de auto klapt zoals bij “fsmit79” wel het geval is.

Ik zal als ik tijd heb mijn alarm wel even uitgebreid testen.

Nogmaals bedankt

Jos Schreef:

——————————————————-

> Ik heb even in mijn handleiding gekeken van mijn

> e39 uit 1998 daar staan de volgende zaken:

>

> Hellingshoeksensor

> De hellingshoeksensor en de radiografische

> interieurbeveiliging kunnen tegelijkertijd worden

> uitgeschakeld. Hiermee wordt voorkomen dat

> ongewild het alarm afgaat, bijv. in duplex garages

> of bij het transport op een autotrein: Tweemaal