elektrische kap e36

• karel

Hallo

Ik heb sinds kort een 328i e36 cabrio gekocht,maar de motoren van de elektrische kap lagen los.

Heb ze nu weer vastgezet maar krijg de kap niet werkend de achterkap trekt hij niet meer dicht en de kap doet niets meer.

Motoren die doen het wel want, heb ze horen draaien.

Is er een stand waarop je de motoren er weer in kan kliken, en moet je hem nog resetten.

Wie kan mij helpen?

Groeten Karel

• Vakman Ruud

Gebruik de nood procedure die in het instructieboekje staat.

Daarna moet het gewoon werken als er geen andere storingen zijn.

Succes.

Ruud

• maurice

Hallo Karel,

Als de motortjes uitelkaar staan kun je ze gewoon weer naar binnendrukken.Het resetten is ook geen probleem dit kun je ook zelf doen.Scheelt je een hoop poen,want bij de dealer vragen ze de hoofdprijs.Tip schrijf of kopieer dit en leg het in je dashbordkastje.zou lullig zijn als je met een regenbui de kap dicht wil doen,en hij doet het niet.Nog even terugkomend op de motortjes,onder je bank als het goed is achter de bestuurdersstoel zit een hendel om de kap handmatig te openen.druk deze weer goed terug.En druk dan vervolgens de motortjes weer terug.

Resetten kap

Zekering 7 eruit.

Kap naar beneden, handmatig.

Ramen naar beneden.

Kofferbekleding los.

Moters terug op de plaats duwen.

Zekering terug en bekleding terug.

Knopje van het dak naar onderen duwen.

Auto op contact zetten en 10 seconden wachten.

Klep van het dak sluit, knop loslaten.

En klaar is kees.

He ik hoop dat je zo voldoende weet,laat me ff weten hoe het is afgelopen.

• maurice

He karel,

Is het nog gelukt met je cabrio,bij mij werkte deze handelswijze perfect.Waarom de bmw dealer spekken terwijl je 't ook zelf kan.

Dat is het mooiste van deze site

• Rob

kan iemand mij helpen? sinds gister gaat mijn kap niet op en en niet meer dicht

het is een semi dak ik deed em open en het ging goed maar het verdek kap sluite niet ghelemaal daarna deed ie helemaal niks

wat kan het zijn? alvast bedankt jongens