Gaspedaal vast bij gebruik cruisecontrol

• RobE46318iTour2001

Normaal bij ingeschakelde cruisecontrol geen probleem om gas bij te geven.

Echter als ik op de cruisecontrol rij en (onverwacht) moet remmen (cruisecontrol schakelt uit) en daarna weer gas bij wil/moet geven, blijft het gaspedaal klem zitten. Ik moet dan echt hard trappen om het gaspedaal weer naar beneden te kunnen krijgen.

Als ik voor het afremmen de cruisecontrol uitschakel met de aan/uit-knop is er geen probleem en is het gaspedaal normaal te bedienen.

Cruisecontrol uitschakelen door koppeling in te trappen probeer ik maar liever niet op de snelweg, dus ik weet niet of het gaspedaal dan wel of niet klem blijft zitten.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft, wat de oorzaak hiervan kan zijn en wat de oplossing voor/tegen is.

• Marcel

Hallo Rob,

Je zult je gasklephuis moeten laten reinigen. Als het goed is moet het probleem dan verholpen zijn.

Groet Marcel.

• sander

zou het??

• franst

Heb hetzelfde gehad, gasklephuis uitbouwen en schoonmaken met scotch brite of fijn schuurpapier als het dan nog klemt als je de hendel loslaat dan moet je de aanslagschroef “iets” indraaien tot hij niet meer klemt als je de hendel loslaat, succes.

• Vakman Ruud

Controleer ook de schakelaar op de koppeling, de rem schakelaar en de kabel van de cruise control naar de gasklep.

Succes.

Ruud.

• Frank Co Yuen

Auto haalt om bepaalde reden niet de gewenste setpoint (positie potmeter).

Het gemotoriseerd gasklephuis probeert het terug te bijstellen.

Bovenstaande veroorzaakt een troeve gaspedaal, bij gasklephuis met kabel.

(Geldt dus niet voor een vol elektrische gaspedaal).