Voorwiellager

• lange38

Hoi,ik heb een nieuwe wielnaaf gekocht incl.lager.Word die naaf incl.het lager er op de as nog eens geperst ,of gaat die er zo overheen.

Alvast bedankt,

Groetjes Andre

• sander

lange38 Schreef:

——————————————————-

> Hoi,ik heb een nieuwe wielnaaf gekocht

> incl.lager.Word die naaf incl.het lager er op de

> as nog eens geperst ,of gaat die er zo overheen.

> Alvast bedankt,

> Groetjes Andre

ik moet eerlijk zeggen dat ik nou niet helemaal begrijp wat je bedoeld.

zeg er eerst eens even bij welk type bmw je hebt misschien scheelt dat alweer

• lange38

Sorry ja stom .Ik heb een e36 bj 1991 sedan met een defect voorwiellager.Nu heb ik op ebay een komplete naaf incl lager gekocht .Hoe moet ik te werk gaan .Kan die naaf er zo op of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig.

Groetjes

• Peter

Een lager haal je niet zomaar los, die moet je lostrekken met passend trekgereedschap (3-/4-armige poelietrekker/lagertrekker).

Vastzetten ook op het juiste moment, anders kun je binnenkort weer beginnen.

• sander

schaf gewoon een tis dvdtje aan en je kunt alles zo opzoeken

• lange38

waarom dan dit forum?

• Jos

Dit forum is voor tips, aanwijzingen, discussies, verwijzingen (naar onder andere reparatiehandleidingen) meningen en niet te vergeten voor advies.

Lijkt me duidelijk genoeg.

• sander

dit soort dingen is niet even uit te leggen met een textje (vind ik)

enne het is een erg goed advies als ik je aanraad een tis dvd te kopen.

waar of niet.

• lange38

Ok,je hebt gelijk,maar op internet vind je ook genoeg,maar ik had gedacht dat het hier iets sneller ging maar ja pech gehad.

Maar alsnog bedankt voor de moeite,kom er wel uit.Het enigste wat ik wou weten was of het eraf getrokken moest worden (ja) en wat je ook ook nog vervangen moet

(de wielmoer en het stofkapje aan de achterkant van de naaf ).en als laatste of je de naaf er zo weer op krijgt zonder speciaal gereedschap (ja).

Groetjes,Andre

PS. heb gisteren de silentblockgummielagers (die in het chassis zitten) van de langsarm vervangen,zonder veel problemen .Alle 2 de kanten 2 uurtjes werk.Dus voor de gene wat het willen weten ,is het makkelijk zelf te doen.