Hallo
Wie kan me zeggen dat de achterveren van een 318 coupe hetzelfde zijn als een 318 4 deurs sedan.
Ikzelf denk dat een coupe uitgerust is met een fabrieks lager vering dan een sedan.
Of ben ik verkeerd.
Groeten Rudy
Bedankt om te reageren peter
Ik ben er achtergekomen het zit zo.
Bmw veren hebben een kleurcode voor een coupe staan er 2 gele strepen op geschilderd.
Voor andere types andere kleuren en strepen
En bepaald de hardheid van de veer.
Velen zeggen me ja dat past ja het past maar er is hoogte verschil tot 3 cm.
Wat zeken niet mooie is op een coupe.
Dat ik leuk,
na het aflopen van de apk was mijn E36 318iS Coupe afgekeurd voor een gebroken veer (niets van gemerkt trouwens).
Nu heb ik op marktplaats een setje uit weten te halen en deze met de ‘koevoetmethode’ geïnstalleerd. Nu lees ik hier op het forum dat ik mogelijk mijn remleidingen heb beschadigd en werd mijn vrees bevestigd dat het wel degelijk verschil is (als je onder verschillende wagens op kenteken bij b.v. www.heuts.nl op achterveren zoekt bieden ze voor elke E36 hetzelfde onderdeelnummer aan!).
Ik heb nu veren met een groene stip eronder (licht gebruikt, kwamen van een e36 325i). Die afgebroken waren hadden 3 blauwe stippen. Naar mij idee veert de auto nu minder stug en ligt hij hoger. Allebei niet echt gewenst bij een Coupe. Wie kan mij wat meer vertellen over de kleurcodering?
Grt,
Paul
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?