bij een normale dealer. volgens mij was dit wel een redelijke bedrag. de turbo alleen was al over de eur 1000 en daar komen natuurlijk de uren bij.
Hoi
Turbo was defect. Deze is vervangen;
Nu heb ik een ander probleem, nl. rookontwikkeling onder de motorkap die via de filters in de auto (soms) komt. Dit merk je het sterkst bij stilstand.
Terug naar dealer, blijkt dat inlaatspruitstuk ook lek zou kunnen zijn. Verklaring: Nu met een nieuwe werkende turbo, zou de druk nu echt goed zijn, waardoor pijnpunten verderop in het proces beter zichtbaar worden… (?).
Hoe kan dit, want dit overstijgt mijn kennisvermogen. Is dit een plausibele verklaring, of is er wat misgegaan bij het plaatsen van de turbo?
Wie kan hier verder bij helpen? graag advies
Gelet op het feit dat je nu voor het eerst rook hebt onder de kap is het waarschijnlijk (maar niet 100% zeker dus) dat de reparatie niet goed is uitgevoerd, bv. een niet goed geplaatste pakking of vergeten moeren aan te draaien van spruitstuk of turbinehuis van de turbo op het spruitstuk. Als de lekkage door bv. een scheur in het uitlaatspruitstuk komt is het pech voor jou maar dat is niet waarschijnlijk want dan had je dat al voor de reparatie moeten ondervinden. Let er dus op dat ze jou niet laten opdraaien voor hun fouten! Het beste laat je er eerst een ander bedrijf / deskundige naar kijken, de kans is namelijk groot dat wanneer je er verder niets van zegt ze je gewoon die uren en materialen gaan berekenen om hun eigen fouten ongedaan te maken.
Hello,
Ik heb en BMW 525d E39 2002 aut. gisteren morgen bij het starten van de motor ondervond ik het schudden van mijn motor. EErst indruk dat een van de injectoren niet werkte. Verleden jaar op vankantie in Frankrijk kreeg ik hem moeilijk te starten tot de 3 dedag niet meer kon starten. Naar BMW gerage gegaan en resultaat 3 injectors vervangen. +-1700 euro . Van toen reed ie weer goed. Nu schud mijn auto , heb naar mijn injectors gekeken zag dat 2,4 en 5 vernieuwd waren(frankrijk)
en 3 ook hetzelde ref nr had. dus dacht ik 1 en 6 nog veranderen en misschien is het dat ?? veranderd maar nog steeds schud mijn motor. Zou het de gloeibougies kunne zijn ??? Ik heb een lichte blauwe rook ook die uitkomt va nde uitlaat.
Hopelijk kan er iemand mij voorthelpen
Dank bijvoorbaat,
claudeBMW
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?