vervangen binnenspiegel door een automatische

• Jos

Beste forumleden,

Ik heb in mijn e39 535i uit 1998 een handmatig verstelbare binnenspiegel tegen verblindend licht. Kan ik deze zomaar vervangen door een automatische binnenspiegel, of moet er nog wat aanpassingen verricht worden?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Jos

• fsmit79

Volgens mij gaat er alleen maar 12v voeding naar toe. De sensoren zitten in de spiegel zelf. Misschien kun je voeding halen van de binnenverlichting.

• Jos

Is de voeding van het alarmknipperlichtje al voldoende?

• fsmit79

Daar staat ook 12v op. Je moet alleen even zien te achterhalen hoeveel A de spiegel nodig heeft, en hoeveel de zekering van de alarmlichten is. Je kunt natuuriljk ook de boel aansluiten en kijken of de zekering het houdt.

Overigens lijkt het me makkelijker om bij de binnenverlichting te kijken. Dat zit dichterbij en scheelt je weer kabeltjes trekken van het middenconsole naar de spiegel.

• Jos

Okee, dank je voor jouw informatie. Ik weet nu wel genoeg inmiddels.

Groet,

Jos

• Peter

De voeding NIET van de binnenverlichting afnemen, als dit hetzelfde is als bij de e38. De voeding is daar permanent voor de leeslampjes (blijven aan na afsluiten vd auto). De algemene lamp wordt aangestuurd door de lichtmodule.

Je kunt een draad trekken vanaf een geschakelde voeding van bv. de radio of de zekeringkast achter het dashboardkastje.

Zorg er in elk geval voor dat je geen permanente voeding neemt, lijkt me duidelijk.