Velgen

• Piet

Hallo,

Ik ben op zoek naar velgen voor mijn E39, maar ik raak helemaal in de war mbt ET waarden e.d.

Ik weet dat ik 5x 120 ET 20 en 74.1 naaf moet hebben. zie: http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/

Alleen zie ik dat men centreer ringen kan gebruiken maar et waarden mogen afwijken voor een e39 of andere bmw….ik snap er weinig van.

Kan iemand mij aub op weg helpen, wat mag en wat is slecht ?

dank bij voorbaat

• bmweetje3

ET waarde betekent einpres tiefe, bij jou is waarschijnlijk standaard 20 maar hiervan kan men een beetje afwijken.

deze waarde wil dus zeggen op welke diepte jouw hart ligt aan de binnenzijde van de velg in mm.Wordt de waarde kleiner komt je wiel verder naar buiten en wordt de waarde groter komt het wiel verder in de wielkast te liggen.

Ik heb zelf nog 18 inch 8 1/2 J bbs velgen liggen met een ET van 13 die op mijn 5 serie lagen.

Velgen zijn gepoedercoat en hierna nooit meer gebruikt en liggen op zolder omdat ik nu een e46 rijd en die hebben een ET waarde rond de 47 mm.Mocht je interesse hebben kan ik wel een foto mailen.

Gr Jack

• Piet

Indien er geen verdere nadelen zijn van een TW waarde van 13, harde slijtage of iets dergelijks dan heb ik zeker interesse!!!

Je email adres is hier verborgen, dus kun je de foto en eventuele gegevens mailen, zoals type banden (indien aanwezig), je prijs, enige andere dingen die je wil toevoegen, misschien woonplaats e,d, mail me op: civilization77@hotmail.com aub

Thanks

• sander

iets meer spoorgevoeligheid kan je wel ondervinden maar verder moet het zeker wel passen

ik ben zelf niet zo weg van het gebruik van centreerringen maar het word vaak gedaan

• Marc

Ik heb mijn 5 stuks 17" velgen voor een E39 (530i touring 2002) te koop, Styling 80 (lifestyle Editon)

Deze 17" velgen zijn afkomstig van mijn E39, 530i uitvoering Lifestyle Edition van 2002.

5 stuks velgen, incl. reservewiel (nieuw)

Velgen zijn in prima staat, met lichte gebruikssporen.

Banden Vredestein, type Ultrac Sessanta, maat 235/45 ZR17 94Y

2 banden nog 6 mm, 2 banden bijna op.

Zie mijn advertentie op markplaats:

http://link.marktplaats.nl/334285813